Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Vårväntan

<< < (4/6) > >>

ydderF:
Tack Rattlesnake,

ja det med mixing är ju svårt.. Det handlar om så jäkla mycket.. :rolleyes:
Rum, högtalere, dagsform etc etc..
Ena dagen tycker jag det är för diskantig andra dagen inte, bla bla..
En ting är säkert, masteringsgubbe ska jag aldrig bli :o
Det är et yrke jag värkligen respekterar.. Oehört svårt..

morgonte:
Aah, äntligen en ny gränslandslåt - nästan lika efterlängtad som våren själv. ^_^ Och visst känner man igen sig, både i det musikaliska landskapet och i cykelns suveräna text (nog har vi haft utav vinter i år...). Kanske känns musiken väl hemtam - har jag inte hört den där rytmiseringen förr, liksom - men i slutändan köper jag ändå helheten, mycket på igenkänningsfaktorn i cykelns text och det drivna strängaspelet. Härlig liten tramporgelbas som dyker upp i början av låten, förresten. Åsa sjunger underbart :wub:, som alltid, och inte blev det så tokigt, det talade partiet - framfört med inlevelse och känsla för texten. Ännu en härlig låt, som jag tycker borde ligga på alla radiokanalers playlist så här års! :wub:

ydderF:
Tusen tack, Morgonte :)
Jo, man har nog hört det för.. Här på KR.
Men utanför KR så är det inte så många som har hört bluegrassmusik med svensk text.
Kanske en vacker dag? ;)

Men nog ska Gränslandet prova lite nye rytmer och så, men vi vil alltid ligga i bluegrass landet med våra låtar, hoppas jag.
Man eksperimenterar rätt mycket med musik annars, så Gränslandet ska vara ett trygt og gott ställe att vända tilbaks til :)

Tramporgelet är inte et tramporgel, men en stråk bass..

Tack igjen för lyssning och kommentar.

stajo:
Jag tyckte detta var jättebra. Härlig melodi som man gungar med i samt en välskriven och finurlig text. Åsas röst passar som vanligt bra till detta och ger ett glatt och levande intryck.
En del spontana intryck som kanske försvinner efter några lyssningar:
Tyckte sången låg aningens för nära.
Saknade refräng lite, det som är bold känns lite som en brygga-

Vidare var det kul att höra Åsa i alla fall nästan prata  :D

/s

cykeln:
Tack marre, morgonte och stajo
för vänliga ord om texten  :wub:
och förstås allt annat ni skriver om låten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion