Forum > Färdiga produktioner
Eko - Wild Fire Flames
Eddi:
Stort tack för all input på denna låt.
En skön känsla är ju att den senaste låten blev ett snäpp bättre än de föregående och det känner jag verkligen i det här fallet. Rösten är mysko ja men det funkar tycker jag. Gitarrerna är hetsiga ja men det passar. Jag är helnöjd.
22 juli:
Nu har jag kollat igenom Mixologiskolans videor och försökt att applicera dom idéerna på en låt som råkade bli den här. Jag läggr upp den nya mixen strax under här och låter KR-serverns gamla mix ligga kvar för jämförbarhetens skull. Jag tycker den nya mixen blev tydligare men lite tråkigare? Just det trummorna är bytta och det verkar göra en hel del men bortsett från dom då, tyck gärna till.
Borttaget ett stycke misslyckad mix ^_^
cykeln:
Mitt svar är bättras.
Jättebra melodi som svävar mellan något av Incredible string band (en gammal favvo) - Moody Blues och Doors.
Jag skulle vilja att du tog den åt det folkmusikaktiga - akustiska instrument - gitarr, harpa, flöjter och en ljus kvinnostämma
och avslutningen med kör - men det är jag det. :wacko:
MaxB:
Tungt och skönt sound och låt!
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.02.2010, 18:37:22 ---Mitt svar är bättras.
Jättebra melodi som svävar mellan något av Incredible string band (en gammal favvo) - Moody Blues och Doors.
Jag skulle vilja att du tog den åt det folkmusikaktiga - akustiska instrument - gitarr, harpa, flöjter och en ljus kvinnostämma
och avslutningen med kör - men det är jag det. :wacko:
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck Biken. Nu vart det väl inte riktigt samma utveckling som du målade upp - harpa har jag t.ex. inte alls med i nya verren men goda förslag ändå.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.02.2010, 21:13:49 ---Tungt och skönt sound och låt!
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck MaxB. Ny verre med förhoppningsvis mer tryck lite mindre voice dock.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida