Forum > Färdiga produktioner
Eko - Wild Fire Flames
Eddi:
Jag håller med inget driv alls i nya mixen - tråkig som sagt. Jag tror jag gör som så att jag bara skiftar trumsetet och uppdaterar i KR-spelaren.
MaxB:
Do so! Jag gillade soundet i de gamla körstämmorna bättre..
Eddi:
Fixat. Men synd att man inte lärde sig mer av mixeriskolan i stort sett var behållningen att dra ner allt under 100hz på EQ och att slänga på en compressor på alla spår. När man kom fram till mastringen så tyckte han att man kunde slänga in en limiter och sedan lämna bort till proffs öh.....! Nu har jag inte läst tidningen utan bara kollat på videosarna (en video flera videosar?)
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 24.07.2010, 16:33:01 ---Fixat. Men synd att man inte lärde sig mer av mixeriskolan i stort sett var behållningen att dra ner allt under 100hz på EQ och att slänga på en compressor på alla spår. När man kom fram till mastringen så tyckte han att man kunde slänga in en limiter och sedan lämna bort till proffs öh.....! Nu har jag inte läst tidningen utan bara kollat på videosarna (en video flera videosar?)
--- Slut citat ---
Jag har inte hunnit se videon men läser sida efter sida i tidningen då jag får tid ("das"-litterature).
Tycker det är bra att ta del av det som skrivs men vet inte när jag hinner testa det i praktiken.
Har läst delarna om hur man mikar det ena eller andra och ska härnäst läsa om det som kommer efter (delen att mixa tror jag). Hur ofta spelar KR:are in gitarrljudet via gitarrförstärkar-högtalare med mikrofon? Kanske bara en del som gör det? Eller nästan alla? Det orkar jag sällan göra nuförtiden men ljudet kan bli skönt... Jag lyssnade idag på en grej jag gjorde sommaren 2007. Då spelade jag in gitarrerna på det sättet. Jag upplever att det är skillnad på soundet mot att gå direkt via line in:
[mp3=200,20,0,left]http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=7541.0;attach=1114[/mp3]
Tänka sig att det har regnat lite i Stockholm idag! En sån här extrem sommar med sol och värme måste bjuda på regn för växterna skull.
Eddi:
Onekligen skönt gurasound förmodligen svårt att ratta in via UX2 men kul det ska jag testa. Och jo vi behöver regn jag ska ju börja jobba på måndag :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida