Forum > Demolåtar

Hårdrock

(1/3) > >>

olofd:
Behöver er hjälp med ett projekt.
Svår öåt som attan att mixa.

Kom med MIXTIPS, inte MUSIKTIPS.
All musik är redan lagd.
Hur kan jag mixa det bättre?
[mp3=200,20,0,center]http://www.bandetspray.se/Danger1.mp3[/mp3]

egghuvud:
Nej jag tycker det låter grymt. Rent, klart, bra nivåer. Möjligen skulle man kunna ha lite mer botten i leadsångljudet och det blir lite vassa ess i in lyssning. Tror ändå inte att jag skulle deessa eftersom man förlorar en del av klarheten. Annars har jag faktiskt inget. Skitbra helt enkelt. :)

hogge:
Som Du säkert vet så kan jag ju inget om mixning så det där överlåter jag till forumets experter.. Du får helt enkelt nöja Dig med mitt inlägg som lyder:

Faaaaaaan va bra!!!
Det här gillade jag som tusan...

Men något jag kanske skulle vilja ha lite extra av - men det kan också vara mina lurar - är bas.. Låter lite för mycket diskant/mellanregister.. Skulle vilja få in lite mer bas.. Det ska vara så att tapeterna skrynklar sig på en dylik låt....

jonnerstone:
Låter väldigt bra detta. Det är som tidigare nämnts sången som e väääääldigt vass i essen. Låter jobbigt i mina mixningslurar. I en Ipod eller liknande som mp3:a kommer det antagligen bli ännu mer påtagligt.

Annars hör jag inget speciellt. Tyckte första gången jag lyssnade att låten lutade lite åt vänster den första minuten men tror det var inbillning....

Skönt urgröpt i mitten för sången som ligger bra i mixen annars.

Bra mastering på detta så kommer trycket i botten som Hogge efterlyste också fram, så det räcker och blir över.

hogge:
HELVETE så braaaaa detta är...
Kan inte sluta lyssna...
Jösses!!!
 :wub: :wub: :wub: :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion