Forum > Demolåtar

Hårdrock

<< < (3/3)

Jonte:
Låter väldigt bra och väldigt likt Paramore i vissa fraser!

/Jonte

Emulator:
Överlag är mixen riktigt bra.

Kanske kan tomsen få läcka liite till vänster, nu är de stenhårt pannade till vänster.

ibland känns det som kompgitarrerna är lite för mycket att ljudbilden. Kanske sänka 0.2 db eller något? Riktigt petitessartat, men vrider man på rejält så är det gitarrerna som dominerar, där man kanske ville ha trummhinnan piercad av sången.
Kunde möjligen känna lite tunnt runt 200-300 nånting, men det är nog mer preferens än något annat.

zorrow:
Skitbra! Jag kunde gå loss på balansen mellan höger och vänster öra stundtals men det är nog en noga uträknad effekt som man vänjer sig vid. En pärla i mina öron! Den är färdig!

egghuvud:

--- Citat från: olofd skrivet 25.02.2010, 18:25:28 ---Tack för alla snabba och bra svar!
Skitbra grejer ni anmärker om.

1. Har bara ett par kasa lurar jag mixar i idag så kan inte höra att essen är så vassa.. förmodligen blivit ESS-döv bara, som
kan drabba en ibland. Kan någon peka ut ett ställe och säga ungefär vilka freq. det handlar om så skulle jag bli överlycklig.

2. Tycker ni alltså att låten är fattig i lågmidden eller basen? Har svårt att höra det också.
Om ni jämnför den med Kommersiella låtar, vart sakna låten trycket? 100hz, 200hz, 500hz?

Hur skall jag lösa det anser ni?

//Olof

Har du någon bra spektrumanalysplugg? Harbal skulle funka utmärkt för att hitta de där frekvenserna. Man kan också jämföra mot en komerssiel insplening som man gillar och vill likna. http://www.har-bal.com/

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion