Forum > Demolåtar

Chrome: Envy (beautiful) ny version 7/3

<< < (4/10) > >>

ydderF:
Men jag har spelat banjo på en metall skiva!!! Och bandet var svensk :lol: Från Strömstad.
Kommer bara inte ihåg namnet på dom....

ydderF:
Nu kom jag ihåg!!! Three Ring Circus het dom. Men nu har dom blivit til detta bandet: www.agressivechill.com :rolleyes:

Emulator:
coolt fanken :D

egghuvud:
Blandade känslor. Introt är grymt med valsången och versen är också fräckt arrangerad. Snygg sång passar alldeles utmärkt tycker jag med en lite "finare" sång. Däremot tappade du mig helt på refrängen som kändes melodiskt oinspirerad och inte så genomarbetad som det övriga. Gillade inte taktbytet och vet inte var klistret är mellan vers och refräng eller hur harmonierna håller ihop. Ljudmässigt har jag inte mycket att klaga på.
egg :)

Emulator:

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.02.2010, 17:02:15 ---Introt är grymt med valsången och versen är också fräckt arrangerad.
--- Slut citat ---

--- Citat från: hogge skrivet 22.02.2010, 18:20:06 ---Inledningen tycker jag är alltför lång.. Hann nästan stänga av innan sången kom igång..

--- Slut citat ---

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.02.2010, 17:02:15 --- Däremot tappade du mig helt på refrängen som kändes melodiskt oinspirerad och inte så genomarbetad som det övriga.

--- Slut citat ---

--- Citat från: hogge skrivet 22.02.2010, 18:20:06 ---Men refrängen däremot.. Refrängen är en riktig höjdare.. GRYM faktiskt! För mig gör just refrängen att jag står ut..

--- Slut citat ---
:rolleyes:

Detta är fantamig tjusningen med KR. Snacka om diametralt skilda åsikter man får! :D

Det är samma tempo och 4/4 genom hela, fast rätt skilda komp.  kanske är det för mycket buffel och utan finess i reffen, kan hålla med om det, och wernborg har skrivit ett lite mer melodiskt sångarr också, som kommer på tillsammans med nya gitarrer. Versen är nog det som det har lagts ner mest tid på också hittintills.

Klistret skall vara uppgången från Dm till Gm via trancesynthen på F där ;) sen om det går fram o funkar är något helt annat :D Vi tar med oss synpunkterna och försöker snygga till refrängen lite!

tack för synpunkter! Du får återkomma när du ser nästa version framme, så får vi se hur du upplever reffen då.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion