Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Forgive Me"

<< < (4/8) > >>

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 23.02.2010, 01:33:07 ---Bra poplåt du har fått til här, Hogge!!
Jag har alltid haft lite svårt med din röst, men nu jävlar börjar jag tycka om den :o :D
Så går det när man hör saker om och om igjen. Man vänjer sig ;)

--- Slut citat ---

Oj.. Stort.. Tack...
Här hemma så har Din "Love me, Leave me" samt "I Hope" gått varma under lång tid nu kan jag säga.. :wub:
Jag har själv lite svårt för min röst så Du har min fulla förståelse  :lol:

På denna så försöker jag dock att sjunga lite annorlunda än mot vad jag brukar, så det kanske är det som gör att Du står ut lite bättre??

Många, många tack!!

MaxB:
Rösten går fram tydligt, det uppskattar jag. Samtidigt är kompgitarrerna så långt ut att det kan låta som att sångaren är själv i mitten.

Funderar på hur det kan låta om det är mindre dist på gitarrerna som kompar på sidorna... Om de eventuellt är renare i början men får mer dist successivt. De som kan sånt här, har sagt till mig att man oftast inte behöver så mycket dist då det ligger flera guror som dubbar ljudet. Hur många gitarrspår spelar kompet?

Så ni blir insnöade också. Igår natt var andra gången 2010 som inkommande vatten frös. Har fått "fleratusenkronors"-hjälp att få igång det igen.

egghuvud:
Hmmm. jag gillade inte riktigt ljudbilden. Tycker den är dov och ihoptryckt, dynammikfattig. Sången blir ibland lite oinspirerad känns som att du litar på "tryck" istället för uttryck. Please forgiv me sjunger du men utan att det känns som att du menar det riktigt.  :)
Sedan tycker jag att versmelodin är lite svag, refrängen är bra. Trummorna är lite monotona. Arrangemanget är sådär, det maler mest på tycker jag. Inte mycket variation i gitarrfigurerna. Lite mer nyanserat och inspirerat. Kanske några Thin Lizzy figurer eller så skulle lyfta det lite.  Och så mer dynamik.  Här finns potential men det behöver mer jobb :)  :)

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2010, 07:38:26 ---Rösten går fram tydligt, det uppskattar jag. Samtidigt är kompgitarrerna så långt ut att det kan låta som att sångaren är själv i mitten.

Funderar på hur det kan låta om det är mindre dist på gitarrerna som kompar på sidorna... Om de eventuellt är renare i början men får mer dist successivt. De som kan sånt här, har sagt till mig att man oftast inte behöver så mycket dist då det ligger flera guror som dubbar ljudet. Hur många gitarrspår spelar kompet?

Så ni blir insnöade också. Igår natt var andra gången 2010 som inkommande vatten frös. Har fått "fleratusenkronors"-hjälp att få igång det igen.

--- Slut citat ---

Tack MaxB. Du har en del kloka synpunkter där.. Får tänka igenom det där lite..
Vad gäller insnöad.. Jojomen.. Jag kom inte fram trots 4-wheel drive  :wacko:
Helt sjukt..
Nu när vägarna är (skapligt) plogade så har vi tre meter höga snövallar här på våra skogsvägar.. Och detta ska vara södra Sverige??

Trist med vattnet.. Jag har inte haft några såna problem (peppe, peppa) än så länge, men när jag bodde i Gästrikland så fick min granne samma bekymmer.. Han installerade då nån form av elektrisk värmeslinga som går längst vattenröret.. Men sen flyttade jag så jag vet inte hur det där egentligen funkade..

Nåväl. Vi får hoppas att våren kommer snart, för nu börjar det bli dags att åka lite båt igen  :rolleyes:

hogge:

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.02.2010, 10:01:39 ---Hmmm. jag gillade inte riktigt ljudbilden. Tycker den är dov och ihoptryckt, dynammikfattig. Sången blir ibland lite oinspirerad känns som att du litar på "tryck" istället för uttryck. Please forgiv me sjunger du men utan att det känns som att du menar det riktigt.  :)
Sedan tycker jag att versmelodin är lite svag, refrängen är bra. Trummorna är lite monotona. Arrangemanget är sådär, det maler mest på tycker jag. Inte mycket variation i gitarrfigurerna. Lite mer nyanserat och inspirerat. Kanske några Thin Lizzy figurer eller så skulle lyfta det lite.  Och så mer dynamik.  Här finns potential men det behöver mer jobb :)  :)

--- Slut citat ---

Tack Egghuvud..
Ihoptryckt stämmer nog.. Det är ganska kraftigt komprimerat. I alla fall sången.. För övrigt så förlitar jag mig nog ofta på tryck, dock inte i denna som är en av mina mildare kan jag tycka.

Att jag sjunger "Please forgive me" utan känsla & inlevelse är för att jag inte menar det - AVSLÖJAD - den där kärringen var en jäkla häxa.. :lol:

Skojade bara.. Jag har nog försökt få fram känsla i sången här, men smaken är ju olika (som tur är). Själv kommer jag att leva länge på att YdderF tyckte om den här.. Det är extra stort eftersom jag tycker hans grejer är bland det bästa jag hört..

Men vad gäller resten så har Du säkert kloka synpunkter, men för mig är denna i det närmaste färdig.. Ja, förutom gitarrsolo & mix, men som låtskiss betraktat så kommer jag nog inte att göra några större förändringar. Jag gillar den rätt rejält i dess nuvarande form.. Men sen är jag medveten om att den följer "Hoggeschemat 1a" i arrangemang.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion