Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Forgive Me"

<< < (5/8) > >>

Alatar:
Oj, vilken bra låt :-) Tycker om "soundet" du har fått till.

Det enda som störde mig var att din röst kändes lite tunt och mixad med för mycket diskant? Kanske är det pga av komprimeringen att det känns så.

hogge:

--- Citat från: Alatar skrivet 24.02.2010, 13:39:18 ---Oj, vilken bra låt :-) Tycker om "soundet" du har fått till.

Det enda som störde mig var att din röst kändes lite tunt och mixad med för mycket diskant? Kanske är det pga av komprimeringen att det känns så.

--- Slut citat ---

Oj.. Tack.. Va jättekul att Du gillar den...  :wub:
Jag vet inte varför sången har blivit så konstig denna gång? Hittar inget direkt som jag gjort annorlunda? Men jag sjunger inte som jag brukar så jag kanske är född med den där irriterande diskanten??
 :wacko:

Vi får se om Freddy kan få ordning på det där då han mixar detta.. Annars får jag sjunga om den helt enkelt...

Tack igen!!

hogge:
Nu har Freddy mixat & producerat "Forgive Me" och det blev såååååå bra..
Det blev ju nästan en helt ny låt detta..

Freddy är också upphovsman till det underbara gitarrsolot liksom de övriga miraklen som tillförts låten...

Tack Freddy.. Du är grym!!

Jag (och Freddy) är mycket tacksamma för synpunkter!

Gammal mix (från Hogge)
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/Forgive_Me.mp3[/mp3]

Ny mix från Freddy
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/ForgiveMe.mp3[/mp3]

robblar:
Jeg liker den første best. Vokalen kommer bedre fram og den føles mer dynamisk i mine ører. Den andre er kanskje presset litt for hardt? Men har to fordeler: gitarsolo + mye mye mindre synth.

-robert

hogge:

--- Citat från: robblar skrivet 08.03.2010, 17:58:31 ---Jeg liker den første best. Vokalen kommer bedre fram og den føles mer dynamisk i mine ører. Den andre er kanskje presset litt for hardt? Men har to fordeler: gitarsolo + mye mye mindre synth.

-robert

--- Slut citat ---

Oj då.. Nu blev jag oerhört förvånad... Vi får se vad det blir mer för synpunkter..
Tack Robblar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion