Kontrollrummet

KR- klubben för inbördes beundran?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vad är det för fel på pajaser?  :huh:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :lol:


Undras om vi inte skall lägga KFIB till wikin?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEt enda som fattas diskussionen är att nån oväntat börjar angripa emu, olofd, mig och emu en gång till..

;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Men jag är inte angripen....tror jag?  :huh:
 :)


...eller så är man bara ruskigt dålig på att läsa såklart.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Futurum, mannen, futurum..

Vilket är latin för "det kommer, det kommer"

:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
NU fattade jag. Inte mitt fel att jag är korkad, I blame my parents.  :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hört i rätten efter mordet på Dividend:

"Jag skyller på att jag är korkad, och har ett IQ-test som bevisar det."



edit: Helt orelaterat sidospår :) Fortsätt :)
« Senast ändrad: 17.02.2010, 13:51:36 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag känner igen ett visst läge här...Olofd har rätt i mycket och jag personligen tar inte åt mig ett skvatt eftersom jag inte deltagit i 40+ pajaserierna på annat sätt än att ibland vara lite besserwisser gubb & faktamässigt i vissa trådar men det beror på min intolerans med annat pajaseri och okunnighet som råder ibland, det är mitt egna sätt att försöka höja ribban en aning...

Demotjosan skulle säkert locka mig mer om det nu inte var så som jag fastställt för länge sedan, en liten kompisklick där det ryggdunkas rent av amatörmässigt, detta är stiltje in absurdum!

Ni som reagerar negativt på Olofd's inlägg är löjliga rent ut sagt, han konkretiserar ju alltsammans på ett bra sätt tycker jag, sen att det är upp till var och en att bidra med ambitionshöjande insatser etc är ju givet eftersom detta forum i all sin trevlighet/kompisanda regeras av oss själva och våra dagliga doser av ris eller ros, blaj eller pro-nivåinlägg...

Jag säger dock som Claes sa igår, jag är alldeles för kritisk för att kunna vara schysst eller så pass diplomatisk som man BÖR vara här för att inte få en eldstorm av aggression ifrån kompisgänget eller av vissa känsliga individer som har svårt att läsa mellan raderna etc pga en kanske nödvändig och uppriktig kritik vilket alltså skulle tillföra en progressiv ton vilket är av godo!

 B)

« Senast ändrad: 17.02.2010, 14:02:52 by Mr Artrock »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag känner igen ett visst läge här...Olofd har rätt i mycket och jag personligen tar inte åt mig ett skvatt eftersom jag inte deltagit i 40+ pajaserierna på annat sätt än att ibland vara lite besserwisser gubb & faktamässigt i vissa trådar men det beror på min intolerans med annat pajaseri och okunnighet som råder ibland, det är mitt egna sätt att försöka höja ribban en aning...

Demotjosan skulle säkert locka mig mer om det nu inte var så som jag fastställt för länge sedan, en liten kompisklick där det ryggdunkas rent av amatörmässigt, detta är stiltje in absurdum!

Ni som reagerar negativt på Olofd's inlägg är löjliga rent ut sagt, han konkretiserar ju alttsammans på ett bra sätt tycker jag, sen att det är upp till var och en att bidra med ambitionshöjande insatser etc är ju givet eftersom detta forum i all sin trevlighet/kompisanda regeras av oss själva och våra dagliga doser av ros eller ros, blaj eller pro-nivåinlägg...

Jag säger dock som Claes sa igår, jag är alldeles för kritisk för att kunna vara schysst eller så pass diplomatisk som man BÖR vara här för att inte få en eldstorm av aggression ifrån kompisgänget eller av vissa känsliga individer som har svårt att läsa mellan raderna etc pga en kanske nödvändig och uppriktig kritik vilket alltså skulle tillföra en progressiv ton vilket är av godo!

 B)



men just därför du skulle ha svårt att inte vara diplomatisk så skullejag sätta otroligt stort värde på att få just dina, och olofds synpunkter på mixar man gjort! Jag tål att ta skit för sånt som är skit :)  För min del skulle det vara ovärderligt med synpunkter från någon som jobbat proffesionellt med musik så länge som du gjort!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
appreciated but...det finns tyvärr för många (eller i alla fal en del) andra som enl. min erfarenhet gärna skulle läsa in krig i detta och så vore cirkusen igång igen, vilket jag är den siste att önska för som ni vet kniper jag aldrig käft när jag borde, kanske, nej kan inte så är det!!!



Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Sen vill jag bara säga att  många av dessa 'hobbyproduktioner' av 'pajasar'  är bra mycket roligare och originellare att lyssna på
än proffsproduktioner man hör på radio

Håller faktiskt med om att det kan vara väldigt roligt att höra era produktioner!


Ok! En pajas mindre from nu! mad  /C

Klart du inte skall dra nu!
Vi diskuterar ju bara konceptet kring forumet, allt kommer givetvis förbli som vanligt här!

På vilket sätt skulle min kommentar, i ett sådant fall, avskräcka "nykomlingar" som besöker KR? På vilket sätt skulle det ses som ryggdunkar? Varför kan inte varje medlem få stå för sina egna kommentarer utan att vissa ser det som ryggdunk? Snacka om poliser som har patent på tyckandet!

Sista inlägget för mig ! !  


Du får säga precis vad du vill!
Det finns bara en kritik mot att alla kanske inte känner sig hemma i den miljön som bygds här, trotts att du gör det!
Alla system måste kunna ta emot kritik, hur skulle det annars se ut?
och i denna tråd diskuteras det bara, klart du inte skall ge upp för det.

Kan dock se att kommentarer som KFIB, och Medelålders var ord som vibrerade stort på forumet och därför kan man kanske anta att det finns en viss sanning här.. Annars skulle det väl inte vara en het debatt.
Dock så skall givetvis inga medlemmar ge upp bara för att vi diskuterar detta.
Det är ingen sandlåda det här..

Så...
Jag är 'medelålers'
Jag ägnar mig åt en 'hobby'
Jag har ingen 'ambition'

 Hum.. Ack ja..


Om det är som du säger så är det HELT OKEJ!
Fortsätt för guds skull med det du tycker om att göra!
Det handlar snarare om att detta ställe är PERFEKT för dig, men kanske inte för andra.

Skulle nog aldrig sagt medelålders.. det är nog ett mördande ord för många =)
sorry about that..


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tex denna:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=20781.0

Det ligger slasksång i väntan på nån som kan sjunga, och sen skall prästen bitvis bytas ut mot en dam som snackar spanska :)
Formen på låten är i princip klar, men jag behöver tips hur jag kan ta den vidare, framförallt mixmässigt.


Så, in och hugg, jag behöver verkligen  tips :)


ser att du svarade innan nu...
lovar att inte toka något som krig. du får skriva vad som helst, och det stannar i tråden :)


Vill du inte så är det helt ok, men som sagt, all hjälp mottages tacksamt  :)



EDIT IGEN: Såg att olofd skrivit mellan....men det gäller alla.jag behöver hjälp med denna :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Faktum är att (i alla fall jag) upplever det som ett större problem om nån som Artrock låter bli att kommentera, än att nån "ny" låter bli att kommentera..

Om ni fattar.
« Senast ändrad: 17.02.2010, 14:13:43 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
OT: Skall lyssna på din mix Emulator!

Detta skall inte starta något krig och jag är inte här för att provocera.. endast ifrågasätta.

Det är svårt att kritisera ett system då det är en helhet av sina delar..
Det är därför orealistiskt att förvänta sig en förändring också, men detta
betyder inte att det är oviktigt att diskutera de brister som finns.

Klart att forumet i huvudsak skall vara till för glada entusiaster, det är ju därför det finns.
Det är bara viktigt att det inte blir för avskärmat och instängt.



Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag fick oxå svårt att hålla käft här :lol:

Jag har jobbat med både proffs och amatörer..tro inte att det är så stor skillnad mellan en bra amatör och ett yrkesproffs...nene..men en del tycks tro det.

Jag menar, det konstnärliga är det hårfin skillnad..om ens någon...däremot är det väl skillnad när det gäller ljud-tekniken.

Jag har lärt mej massor här på forumet, inte minst på det tekniska planet, så det räcker bra för mej :rolleyes:
Jag älskar atmosfären här på kr, och vill att det så ska förbli, sen får gärna kritiska medlemmar säja sitt, det är bara nyttigt för livaktigheten och utvecklingen :)

Marre
« Senast ändrad: 17.02.2010, 16:16:26 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ur det tekniska perspektivet är det stor skillnad.

Men man behöver ju bara lyssna på radio i 5 minuter för att inse att det folk minns inte är ljudteknikern, eller den som lade limiter, eller den som gjorde en cover. Eller om Kina flyger till månen.

Det folk minns är att USA var där först. Och Jimi Hendrix, mozart osv...

Kanske blaj för de flesta, nu drar jag..

en stund..
« Senast ändrad: 17.02.2010, 14:53:06 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg foreslår at man oppretter en "KFIB Medelålders Pajas Slaskdemo" avdeling i demoforumet hvor man kan legge sine hobbyproduksjoner uten å være redd for ærlige meninger! Så kan man evt flytte dem til "halvferdige" når man har fått så mye ryggdunk at man tror man er klar for å møte virkeligheten. Da behøver ikke jeg være redd for å jamme ned proffene med hobbygreier og de slipper at jeg skriver "Skitbra!" i deres tråder vettu.   ;)

-Robert


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Skulle nog aldrig sagt medelålders.. det är nog ett mördande ord för många =)
sorry about that..

Ja, det är JÄTTEKÄNSLIGT...hahaaaa  :lol: :lol: :lol:

men som de säger på engelsk - ' if the shoe fits ' hehe :D

ingen fara här dock - jag har själv en irriterande förmåga att låta mer pissed än vad jag egentligen är - tycker egentligen bara att det är kul att framföra åsikter, speciellt i ett web-forum där man i alla fall delvis kan gömma sig bakom en signatur... B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"KFIB Medelålders Pajas Slaskdemo"

 :wub:

Jo men idén är ju inte dum fast jag skulle vilja vända på det och införa kategorien "Radioklara"
Så får väl de som dels har ambitionerna kvar (oavsett ålder och pajasutstyrsel) lägga upp där och förvisso förvänta sig hårdare kritik på ett helt annat plan. Jag skulle t.ex. varken lägga upp något där och troligen ej heller kommentera instruktivt - däremot skulle jag lyssna!

Jocke i syskontråden hade en kul idé att utse månadens bästa skiva och promota den från KR genom utskick till Radio DJ´s - tror säkert att det skulle sätta upp lite morötter för flera här på KR det skulle också ge KR rennomé - vilket ger fler medlemmar etc.
"Och nu kommer här på radio 567 FM månadens KR-hit Bluttan Blä med Kalle och proffspajasarna........."
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tror faktiskt också det där vore bra. "månadens låt" eller så.

Sen kanske skivsläpp för promo en gång per år.


Dock krävs det lite (mycket) arbets kring sådant, och vi har gjort det förut, med varierande resultat :D

Men sure, bra ide.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
det verkar ju finnas utrymme för flera musik-tävlingar...
kolla bara tjatet om hur många bidrag man ska få deltaga med - finns alltid några som har massor av kreativ energi som vill ha nåt annat format att presentera sin musik i än bara som demos.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Men vi som inte är så bra på spela,sjunga, skriva, mixa, mastra, eq, reverbsvansar, kompression, limiter, briljans, topp, neumann, skära i register, cymbaler, vilken daw som e best, vilken trumplugg som suger, vilka stråkar man ska ha
och är allmänt villrådiga och osäkra på vad som är bra och bäst, hur det ska låta och hur man gör för att få det dit och inte fått någon utbildning i musikkritikens grunddelar och kanske lever i den villfarelsen att det vare sig finns någon absolut bra musik eller personer som har en förmåga att objektiv bedöma vad som är bra, kanske kan få hålla till i någon undanskymd vrå där vi kan vara allmänt snälla, vänliga och hjälpsamma mot varandra ( vilket lätt kan förväxlas med att beundra varandra)  :unsure:  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej,

Vet att det har sagts tidigare, men jag tycker att man ska vara tydlig på vad man vill ha kritik på.
Personligen så uppskattar jag kritik på såväl låt, genomförande och mix och tar gärna emot kritik/förbättringsförslag på det mesta.
Ibland kan det svida lite när ens "baby" kritiseras, men i de allra flesta fall så håller jag med om vad som skrivs och kan ta lärdom.
Sen är det ju svårt att lägga "rätt" nivå på kritiken och man behöver tänka till lite. Det går ju inte att ha samma typ av kommentarer till en nybörjare som kanske har spelat in sitt första alster som till dom mer eller mindre (enligt mig) professionella produktioner som finns här.
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Men vi som inte är så bra på spela,sjunga, skriva, mixa, mastra, eq, reverbsvansar, kompression, limiter, briljans, topp, neumann, skära i register, cymbaler, vilken daw som e best, vilken trumplugg som suger, vilka stråkar man ska ha
och är allmänt villrådiga och osäkra på vad som är bra och bäst, hur det ska låta och hur man gör för att få det dit och inte fått någon utbildning i musikkritikens grunddelar och kanske lever i den villfarelsen att det vare sig finns någon absolut bra musik eller personer som har en förmåga att objektiv bedöma vad som är bra, kanske kan få hålla till i någon undanskymd vrå där vi kan vara allmänt snälla, vänliga och hjälpsamma mot varandra ( vilket lätt kan förväxlas med att beundra varandra)  :unsure:  :D
Social kompetens är en lika viktig egenskap som teknisk/funktionell kompetens när man interagerar på ett forum. Ett övermått utav endera gör en inte särskilt väl lämpad på ett forum som detta, menar jag. Med funktionell kompetens menar jag även musikaliskt skapande.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Men vi som inte är så bra på spela,sjunga, skriva, mixa, mastra, eq, reverbsvansar, kompression, limiter, briljans, topp, neumann, skära i register, cymbaler, vilken daw som e best, vilken trumplugg som suger, vilka stråkar man ska ha
och är allmänt villrådiga och osäkra på vad som är bra och bäst, hur det ska låta och hur man gör för att få det dit och inte fått någon utbildning i musikkritikens grunddelar och kanske lever i den villfarelsen att det vare sig finns någon absolut bra musik eller personer som har en förmåga att objektiv bedöma vad som är bra, kanske kan få hålla till i någon undanskymd vrå där vi kan vara allmänt snälla, vänliga och hjälpsamma mot varandra ( vilket lätt kan förväxlas med att beundra varandra)  :unsure:  :D
Vissa av dina tycker jag hör till radioklara i så fall. Men annars ligger vi som vanligt kvar på Halvfärdiga och Färdiga - Radioklara får leva för sig själva.
Om tillräckligt många (5 eller nåt) säger att den Färdiga är radioklar så kan ju den  också stiga i graderna kanske.. ja funderar bara högt nu.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Meeh!! Herre Guu..
Här var det storm i Ankdammen(eller Pajasringen)...
Jag förstår inte denna diskussion!
Trivs man inte här bland Pajaser i övre medellåldern,får man väl leta sig till Forumen där dom Stora/Duktiga Pojkarna hänger på!!
Så !! Nu var det löst. Åter till Ryggdunkarna.. :ph34r:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Men välkommen tillbaka när medelåldern och därmed dess amatörmässiga biverkningar inträtt!  ;)
DON'T PANIC


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Meeh!! Herre Guu..
Här var det storm i Ankdammen(eller Pajasringen)...
Jag förstår inte denna diskussion!
Trivs man inte här bland Pajaser i övre medellåldern,får man väl leta sig till Forumen där dom Stora/Duktiga Pojkarna hänger på!!
Så !! Nu var det löst. Åter till Ryggdunkarna.. :ph34r:

hehe.. jo.. egoism i sin renaste form.


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Saken med medelaldern er at man ofte har dagjobb, kjerring, unger, nesten ikke "fritid", kortere og kortere (føles iaf sånn) tid igjen på jorden, og man har selvsagt alltid tenkt at "en dag, da skal man f*n gjøre musikk!" og dess lenger opp i medelaldern man kommer dess mer ønsker man å få gjort dette. Økonomien er også noe bedre ofte enn som "ung" så man handler (halvt i panikk) datautstyr, programvare, gitarer (mange gitarer) og prøver å få litt tid til å gjøre noe. Det kan jo umulig bli av proffklasse, selvsagt, tiden strekker aldri til. Men man har jo dagjobben, så man trenger ingen økonomisk gevinst, det holder med en klapp på skulderen før man går videre  ;) Man føler at man har gjort noe, hva? Man er tilfredsstilt (for en kort stund iaf) og behøver kanskje ikke ta en elskerinne eller pusse opp kjøkkenet enn så lenge.    :)

-R


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmmm. Intressanta synpunkter.
Jag är kanske inte alltid PK (alltså politiskt korrekt - inte det andra) och ibland känns det som att det handlar om att det är svårt att skilja på sak och person. Om jag dissar någons låt så dissar jag ju lite personen också. Det är väl det som är svårt med kritik. Man säger kanske att man inte tar illa vid sig, men på något sätt kan det ändå vara känsligt. Iofs tycker jag det är ett djupare mänskligt problem.  :)

I övrigt så gillar jag stämmningen här. Det känns välbekant och lite tryggt att titta in och se vad folk håller på med i den musikaliska sfären. "Studio" som jag hängde mycket på innan hade samma intima sfär i början innan det svällde och bitvis blev rena lekstugan. Folk tjatar på varandra och diskuterar pirateri och dissar Newbies och håller på, så att man bara inte orkade mer. På det sättet så tycker jag att det utvecklats en rätt så behaglig kultur här. Man vet vad man får och var man har folk för det mesta.
Stämmningen är mer respektfull här och det kanske också bygger på att det inte är tiotusen medlemmar eller så. Det är lättare att förhålla sig till en mindre mängd människor som man utveklar mer personliga relationer till på något konstigt sätt i den virtuella världen. Så jag vet inte om det bara är en fördel att bli större. Tittar man på statistiken över förra året så var det ju egentligen en sjuhelsikes massa besök här, så det fyller uppenbarligen ett behov.

När det gäller kritik så försöker jag som alltid att vara hyfsat saklig och sedan får väl folk gilla eller inte.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
- Same day your name will be in light... 

men återstående dagar blir bara färre och färre och tiden räcker inte till.
Jag ska fortsätta vara amatör.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
En annen ting som er litt samme sak: Når jeg er ute med bandet el. duoen og spiller live (et annet biprodukt av "medelaldern"..) er det aldri noen av oss selvfølgelig som klarer å lære hverken tekster eller akkorder utenat. Så det blir ringpermer, notestativ og ikke all verdens publikumskontakt. Men det er jo moro for det. Og om ingen gjør opptak spiller vi utrolig bra også  ;)

-Robert


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Häftig debatt! Tråden kom ändå att handla vad som skrivs och inte skrivs på demosidorna.
Till det kan jag bara tillägga att alla skall få skriva vad dom vill i demotrådarna, att vi blir alla äldre och kommer förhoppningsvis att passera den förb. medelåldern och sedan döden dö samt att jag innan dess hoppas att jag har fått lära mig ytterligare några (musikaliska) pajaskonster, gärna med hjälp av KR-medlemmarnas skriverier på demosidorna eller genom co-lab.

Frågan kvarstår ändå: Bidrar demokvota och karma till att förhindra medlemstillströmning?
Kanske fåfängt att fråga eftersom frågan berör gäster som inte får skriva i några trådar.
Du som är gäst och mot förmodan läser det här kanske ändå kan registrera dig tillfälligt och ge Dina synpunkter?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Ettersom jeg nå endelig har fått litt karma er det forsåvidt greit for meg om den beholdes  :)