Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - New Year Boy

<< < (6/10) > >>

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.02.2010, 18:43:02 ---Roligt drag i all enkelhet med akustiska instrument. Saknar bas men kanske är det mina enkla högtalare på arbetet som saknar bas   :huh:

1 min 10 sek in är nån körstämma onödigt osäker var han ska vara.  :unsure:

Glad musik! Ser fram mot resten!

--- Slut citat ---

Basen har varit uppe - tror att den kommer åtgärdas.
Körstämma noteras, ska kollas
Kul att det skapar förväntningar!
Tack för lyssning och synpunkter

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2010, 00:01:04 ---Skön spelglädje. Medryckande refräng. Tankarna går lite till ett gammalt band som Grus i Dojjan. Kul instrumentval förutom stråkmattan i sticket som jag inte tycker passar in. Kanske hellre valt en stå- isf elbas. Småkrafs, spelglädjen lyser igenom när snön nu vräker ner igen. Kan behövas!   

--- Slut citat ---

Ok där kommer stråkarna igen - de är helt mitt ansvar - vi får ta en diskussion i bandet och se vad vi kan göra.
Grus var ju underbara så att tankarna leder dit känns positivt även om vi mer är ute efter den amerikanska varianten - Monkees.
Kul att det upplevs som spelglädje - vi sitter ju rätt långt från varandra.
Tack för lyssning och synpunkter

cykeln:
Eko my man - underbart!  :D
Och du bevisar vad jag alltid sagt - det finns inga bra eller dåliga låtar - det finns bara upplevelsen av dito.
Radioklart minsann - en buger  :wub:
Tack för lyssning och goda skratt!

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 19.02.2010, 16:35:06 ---Jag menar inte att gnälla, jag kanske har en lite drastisk humor..det kanske inte gick fram här..men jag tycker fortfarande att det finns lite countryinfluenser, jag har inte sagt att den är utpräglat sån :)
Jag kanske ska tillägga att det finns lika mycket influenser, som jag upplever det av t ex Crosby, Stills, Nash & Young, lite Dylan, Kinks, så det är lugnt :D
Har lyssnat mer på den här nu och vant mej :lol:
Gillar ju 60-tal, oxå.
Nämen, det är ju jättebra utfört och t om att melodin fastnat...de´ ni!
Marre

--- Slut citat ---

Jag menade inte dig alls!
och jag skrev det på skoj så det är dubbellugnt!
Kul att du vant dig och att melodin fastnar är ju ++. Den där Rattle han kan han!
Tack för att du tog dig tid att skriva en gång till - och lyssna förstås!  :wub:

cykeln:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.02.2010, 17:01:32 ---Den skulle nog kunna tippa över åt country eller bluegrass med några enkla handgrepp :D
Nå, riktigt snyggt. Låter tidstypiskt och bra spelat. Sången är lite vass på S, men samtidigt lite "dull", lite...uddlös och dov?
Skulle vilja ha snortajta stämmor -nu glider de lite och drar ner i övrigt perfekta intrycket.
Bra sjunget och bra spelat grabbs :)

--- Slut citat ---

Bluegrass hade vi också vissa tankar och förhoppningar om (vink, vink, nod, nod   ;):D)
Snortajta stämmor - vem skulle inte vilja ha det? Tyvärr har jag stora kompetensluckor när det gäller det så det kommer aldrig bli ens i närheten av perfekt om jag ska göra dom (men jag har lite kul). Kanske kan engagera CSN för en billig peng ....  :D
Tack för lyssning och sympatier!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion