Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - New Year Boy
Tokai:
Jodå, visst en hel del Monkeys här, ett i mitt tycke ett något underskattad band, förmodligen pga den fåniga tv-serien, samt att dom kanske inte alltid spelade på skivorna (studiomusiker). Men låtarna var bra. Bäst när trummisen sjöng, t.ex Take the last train to Clarkesville.
Hör här också en del The Bonzo Dog Doo-Dah Band.
Nåt lite udda, lite crazy instrument vore också kul. Kazoon är toppen. Kompet är tight å bra. Stämmorna är så där perfekt otajta. Look at me svarskören perfekt.
Pop är kul! Ser fram emot nästa 60-tals doft. Kinks väl?
jonnerstone:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.02.2010, 21:18:02 ---
Stämmorna är så där perfekt otajta.
--- Slut citat ---
Där ser man :D
Bengan_gbg:
Har inte läst några andra kommentarer här men visst är det habilt utfört och var inspirationen kommer från kan nog ingen missa. Tycker sången ligger lite för nära här i min del av världen och kanske tycker jag att det är lite lite för diskantigt med - men det är en ynkepytt i så fall.
hogge:
Lite lägereldsmusik.. Mysigt..
Låter jäkligt bra detta tycker jag!
cykeln:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.02.2010, 21:18:02 ---Jodå, visst en hel del Monkeys här, ett i mitt tycke ett något underskattad band, förmodligen pga den fåniga tv-serien, samt att dom kanske inte alltid spelade på skivorna (studiomusiker). Men låtarna var bra. Bäst när trummisen sjöng, t.ex Take the last train to Clarkesville.
Hör här också en del The Bonzo Dog Doo-Dah Band.
Nåt lite udda, lite crazy instrument vore också kul. Kazoon är toppen. Kompet är tight å bra. Stämmorna är så där perfekt otajta. Look at me svarskören perfekt.
Pop är kul! Ser fram emot nästa 60-tals doft. Kinks väl?
--- Slut citat ---
Håller med - det var flera av låtarna som var/är riktigt bra. Kul att det fläktar av Bonzo ...
Vad skönt att stämmorna är prefekt otajta - det ska jag leva på ett tag!
Nästa doft blir lite större - men Kinks ligger i pipen sådär nr 3.
Tack så hemskt mycket!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida