Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - New Year Boy

<< < (5/10) > >>

cykeln:

--- Citat från: asti skrivet 18.02.2010, 13:16:48 ---Vilket snyggt ljud på gitarr och lead-sång! Luftigt och klart!
Snygg 60-talslåt som påminner om t.ex Beatles period vid A hard day´s night och Help, Kinks Dedicated follower of fashion.
Bra mix, men, som någon sa, stereobilden kunde gärna breddas en aning!
Basen blir lite svag och diffus i sticket och med lite tveksamma toner runt 116-117 sek. Som jag upplever det i alla fall.
Lättlyssnad låt som man blir på gott humör av! Ska bli intressant att följa fortsättningen på EP:n!

--- Slut citat ---

Yepp håller med - det är Rattle-delen.
Breddning av stereobilden kanske vi kan tänka oss ...
Bas och toner skall undersökas och rättas till efter förmåga och förstånd.
Om vi kan skapa gott humör kan vi vara riktigt nöjda!
Tack för lyssning och synpunkter!

cykeln:

--- Citat från: egghuvud skrivet 18.02.2010, 16:15:25 ---Riktigt snyggt aerrangemang och en bra låt. Kul med tuba och kazoo och det känns som att ni har kul. Mixen är luftig och ren. Kanske lite vassa S och T på leadsången. Annars finns det inte mycket att gnälla över.  :)

--- Slut citat ---
Tack för det - och jag kan bekräfta att vi har kul!
Det är ju några andra som har gnällt en del så det var skönt att höra  :D
Tack för lyssning och synpunkter

Marruschkka:
Jag menar inte att gnälla, jag kanske har en lite drastisk humor..det kanske inte gick fram här..men jag tycker fortfarande att det finns lite countryinfluenser, jag har inte sagt att den är utpräglat sån :)

Jag kanske ska tillägga att det finns lika mycket influenser, som jag upplever det av t ex Crosby, Stills, Nash & Young, lite Dylan, Kinks, så det är lugnt :D

Har lyssnat mer på den här nu och vant mej :lol:
Gillar ju 60-tal, oxå.

Nämen, det är ju jättebra utfört och t om att melodin fastnat...de´ ni!

Marre

Emulator:
Den skulle nog kunna tippa över åt country eller bluegrass med några enkla handgrepp :D

Nå, riktigt snyggt. Låter tidstypiskt och bra spelat. Sången är lite vass på S, men samtidigt lite "dull", lite...uddlös och dov?

Skulle vilja ha snortajta stämmor -nu glider de lite och drar ner i övrigt perfekta intrycket.

Bra sjunget och bra spelat grabbs :)

cykeln:

--- Citat från: clavinova skrivet 18.02.2010, 17:41:06 ---Sgt Pepper var en ljudassociaton som dök upp mot slutet och jag har heller aldrig gillat binär stereo. Tänkte mest att det skulle vara än mer tidstypiskt med ett sådant. Bra samarbete och så är ni ju mästare på var sin kant. (tycker jag)

--- Slut citat ---
Som sagt bra idé och absolut mer tidstypiskt - men vi får se.
Mästare - det var stora ord som vi tackar för (samtidigt som vi förstår det relativa i det)
Tack igen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion