Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - New Year Boy
MaxB:
Roligt drag i all enkelhet med akustiska instrument. Saknar bas men kanske är det mina enkla högtalare på arbetet som saknar bas :huh:
1 min 10 sek in är nån körstämma onödigt osäker var han ska vara. :unsure:
Glad musik! Ser fram mot resten!
equality:
Skön spelglädje. Medryckande refräng. Tankarna går lite till ett gammalt band som Grus i Dojjan. Kul instrumentval förutom stråkmattan i sticket som jag inte tycker passar in. Kanske hellre valt en stå- isf elbas. Småkrafs, spelglädjen lyser igenom när snön nu vräker ner igen. Kan behövas!
Eddi:
Ja nu ligger röstvolymen bättre. Har ni inte glömt att räkna upp ett instrument tycker mig höra en sån där liten plåttrumpet med smörpapper i fast jag vet ju inte vad det heter förstås.
Och nä country är det väl inte Marre snarare folk-pop eller nåt.
Eddi:
--- Citat från: Eko skrivet 19.02.2010, 01:50:09 ---Ja nu ligger röstvolymen bättre. Har ni inte glömt att räkna upp ett instrument tycker mig höra en sån där liten plåttrumpet med smörpapper i fast jag vet ju inte vad det heter förstås.
Och nä country är det väl inte Marre snarare folk-pop eller nåt.
--- Slut citat ---
Två fel av tre möjliga - blev uppmärksammad lite försynt så där via PM att det inte är någon ny version. Aha psykologiskt detta upptäcker jag - senaste gången räknar jag med att få höra en för hög röst - men när den väl kommer passar den in bra. Jag har alltså adapterat inombords - och vill härmed dra tillbaka min tidigare erinran om för hög röst - den ligger bra (och har alltid gjort :D )
Andra felet var efterlysningnen av Kazoo som ju redan var uppräknad visste inte bara vad den hette.
Jag diggar denna låt. Radioklar skulle jag säga då.....
Men det är fasen i mi9g ingen country eller har jag fel där med :o
cykeln:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.02.2010, 12:57:40 ---Tycker detta svänger bra i sann 60-tals anda. Jag får en hel del Kinks vibbar och kanske lite Lovin Spoonful. Jag var ju själv inte med på den tiden, men har blivit matad av min pappa :) som också var musiker.
Jag skulle vilja höra lite mer lek med stereobilden som man gärna roade sig med då det begav sig.
Sen kan jag tycka att det stämmorna är lite slarvigt sjungna och inte följer leaden i start och avslut och blir otight här och där. Det drar ner helhetsintrycket för mig. Speciellt då den eran kännetecknas av otroligt bra stämsång.
Annars ett gediget hantverk där det inte går att missta sig åt vilket årtionde ni sneglat åt.
Micke
--- Slut citat ---
Tack för det! Intressant att den skapar såna vibbar, vi planerar att dessa ska komma i senare nummer - Det här var ju vår Monkees :D
Som sagt den stereo man hade då var inte särskilt kul så jag vet inte om vi vill återskapa just den.
Stämmorna är mea culpa och beror på att jag är en sopa när det gäller detta (också). Ska se om jag kan bättra mig. Att nå upp till den tidens kvalitet är nog bortom min förmåga.
Gediget hantverk tackar vi särskilt för (det är mest Roger som står för det)
Stort tack för lyssning och synpunkter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida