Forum > Demolåtar

Coverinspelning

<< < (5/7) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: olofd skrivet 16.02.2010, 19:50:57 ---

okej, nu har vi byggt en helt ny stad som heter new york och ligger på östkusten i usa, vad kan vi förbättra.
- den borde ligga på västkusten.....

så sjukt dålig metafor... är som sagt trött idag..

--- Slut citat ---

Ha ha  :lol:

Ja verkligen dålig metafor....men jag förstår hur du menar!!

--- Citat från: olofd skrivet 16.02.2010, 20:15:48 ---

Ambitionsnivån på detta projekt var fruktansvärt låg skall också tilläggas, vi kastade upp ett par mickar och tog 1 tagning på de flesta låtar.. så givetvis kan jag hålla med om att det är livlöst.. det skulle bara visa att vi kan spela helt enkelt...

--- Slut citat ---

Men i detta fallet hade kanske suttit bättre med att bemöta en kommentar som min med citatet ovan och sen tillägga....."men hur tycker du mixen låter med tanke på bla bla...."

Istället för att ifrågasätta folks goda vilja att kommentera. 

För en stressad tagning är trots allt inte så himla svåra att göra om. Man påpekar det för sina medmusikanter och per automatik så brukar det genast bli bättre och mer flyt. Sen väljer ju DU om du vill ta åt dig av denna kritik. Jag bryr mig ju inte om huruvida du anammar kritiken eller inte, jag vill bara vara snäll och ge dig min åsikt. (och även om du inte kan använda det den här gången så kanske det är nåt du tar med dig till nästa gång.....för nu finns jag i dina tankar   he he he (var  är djävulssmileyn??))

Bra jobbat iaf....ser fram mot nästa försök  :D

MaxB:
Har lyssnat men vet inte vad jag ska säga, saknar den där tekniska expertisen...

Emulator:
äh maxb, det va väl ingen som krävde teknisk kompetens?

MaxB:
Jag tyckte det lät bra men att det var mer levande sång, då Ted sjöng den.
Men vem är levande nu?  :unsure:

Wernborg:

--- Citat från: olofd skrivet 16.02.2010, 05:33:49 ---EDIT: Hur det låter, då menar jag hur ljudbilden är, hur instrumenten är komprimerade, eq, Masterbus, Sångljud och allt som hör till mixen att göra, INTE spelinsatserna, dom är som dom är och kan inte göras något åt!

--- Slut citat ---
Mest bra. Sången låter Cafe Norrköping. Kanske för att den ligger för långt fram i ljudbilden?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion