Forum > Demolåtar
Coverinspelning
Gurano:
--- Citat från: olofd skrivet 16.02.2010, 18:38:12 ---Detta är inte färdiga demon, utan halvfärdiga för det första.
Det jag vill ha hjälp med när jag kommer till denna sektion är hur jag på bästa sätt kan få materialet jag redan har att bli bättre, alltså ger din kommentar om en livlös inspelning, mig inte så mycket hjälp på vägen, då detta är en helt subjektiv åsikt från dig och det givetvis inte går att göra något åt detta nu!? håller du inte med mig?
--- Slut citat ---
Citatet ovan är bara ett litet utsnitt i en besynnerligt ilsken respons på de svar du får på en oprecis fråga?????
....men det ovan skrivna förstår jag inte då du vill ha respons på det redan inspelade för att göra det bättre - ibland kan en sådan kommentar som "livlös" faktisk göra att frågeställaren inser att man då och då kanske borde lägga om ett visst instrument och så. Att göra en bra produkt till slut innebär även att få synpunkter på det rent otekniska. Att säga det under Färdiga demon är för mig på tok för sent - det är nu det ska sägas - för när den väl hamnar på Färdiga bör väl ändå musikskaparen vara nöjd???????
Ha de
Gurano
olofd:
som sagt, jag överreagerade som jag skrev ovan.. sorry jonnerstone.
Det var fel att ta upp den diskussionen här.
Men det finns ändå en del sanning i det jag skrev.
Självklart skall alla få skriva vad de vill, och självklart skall jag vara tacksam att folk ens lyssnar
och självklart har alla sin egen syn och åsikt om vad de tycker kr skall vara.
Det kändes bara som att din kommentar var typ..
okej, nu har vi byggt en helt ny stad som heter new york och ligger på östkusten i usa, vad kan vi förbättra.
- den borde ligga på västkusten.....
så sjukt dålig metafor... är som sagt trött idag..
Dividend:
Tycker olofd var rätt tydlig i första inlägget faktiskt om vad han ville ha kritik på..
Det har han inte varit tidigare, så klar förbättring ;)
Skall lyssna på mix och efter tekniska aspekter ;)
Emulator:
--- Citat från: Gurano skrivet 16.02.2010, 19:49:34 --- - det är nu det ska sägas - för när den väl hamnar på Färdiga bör väl ändå musikskaparen vara nöjd???????
--- Slut citat ---
Ja, ju tidigare desto bättre, men jag tycker dock att kommentarer kan komma närsomhelst, det är ju demoforum? En färdig demo är ju i mitt fall iallafall (många fall :S ) just en demo.
olofd: Såklart är det ju lite värdelöst att höra att new york du precis skottat färdigt borde legat i kongo eller något. Men å andra sidan är det väl bra att få den iden kläckt iallafall? Som extramaterial etc:
För mycket kompression på rösten
hihat för högt i mix
konstiga fasfel mellan marimban och den distade fagotten.
övrigt: Ni borde ha spelat trumpet också, i 6/8 istället. mycket bättre.
Exemplet ovan vore kalas att få tycker jag. saklig, "teknisk" kritik, och sen lite subjektiv på det :)
Skall vi väcka liv i nån gammal demosiskussionstråd tycker ni?
olofd:
Det jag menade med att man skall ta det i den färdiga demon är sådant som givetvis inte går att ändra på!
Om jag som i detta fall har gjort en liveinspelning blir det svårt att blåsa liv i materialet och jag kan inte heller lägga om något instrument, då självklart ambiens, o.s.v. har gått in i alla mickar.
Om det däremot är en INSATS som är livlös, tex. om jonnerstone hade sagt att gitarren är livlös och det var en spårinspelning så är det en annan femma, då skall detta påpekas så tidigt som möjligt..
Ambitionsnivån på detta projekt var fruktansvärt låg skall också tilläggas, vi kastade upp ett par mickar och tog 1 tagning på de flesta låtar.. så givetvis kan jag hålla med om att det är livlöst.. det skulle bara visa att vi kan spela helt enkelt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida