Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Getting strong
asti:
Ett nytt misslyckat försök att göra en märklig låt! Det är inte så lätt som jag trodde, man halkar lätt in på beprövade marker.....
Titel: Getting strong (eller An ordinary night in the life of a vampire)
Artist: Asti & CPG
Låtlängd: 4 minuter
Text & Musik: Asti & CPG
equality:
Låter lite Harrison från B:s klassiska period (Strawberry fields, Walrus, Fool on the hill, m fl) med kanske Beacause-vibbar. Kanske inte helt given melodi men jäkligt snyggt och...just det märkligt! Övergången till det klassiska partiet är ju helläckert. Fina körer. Jättesnyggt parti. Trummorna tycker jag stör något där. Skickligt hantverk med varsamma penseldrag. Helskön lyssning.
Eddi:
Nej inte en till Asti & CPG jag har ju laddat ner alla tänkte jag. Och för en gångs skull kan jag säga att det inte gör något för den här gillade jag inte, alldeles för stökig och mollig. Men jag har bara lyssnat en gång så vi får väl se...
asti:
--- Citat från: equality skrivet 10.02.2010, 23:41:26 ---Låter lite Harrison från B:s klassiska period (Strawberry fields, Walrus, Fool on the hill, m fl) med kanske Beacause-vibbar. Kanske inte helt given melodi men jäkligt snyggt och...just det märkligt! Övergången till det klassiska partiet är ju helläckert. Fina körer. Jättesnyggt parti. Trummorna tycker jag stör något där. Skickligt hantverk med varsamma penseldrag. Helskön lyssning.
--- Slut citat ---
Så du tycker det är lite märkligt i alla fall! :) Kanske hade dugt som bidrag till festivalen ändå.....?
Här var tanken att skapa en smygande, lite kuslig stämning - för att sedan bli överraskad av "refrängen"....lite vampyr-stämning. :o :)
Roligt att du gillar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 11.02.2010, 00:48:08 ---Nej inte en till Asti & CPG jag har ju laddat ner alla tänkte jag. Och för en gångs skull kan jag säga att det inte gör något för den här gillade jag inte, alldeles för stökig och mollig. Men jag har bara lyssnat en gång så vi får väl se...
--- Slut citat ---
Denna är inte tänkt att falla under 60-talspopen, som de jag gjorde tidigare, utan var avsedd för festivalen i första hand,
men eftersom jag tyckte den inte blev så märklig när den var klar så la jag ut den här. CPG fick vara med eftersom det är engelsk text,
som jag inte förstår. :)
Synd att den inte gick hem hos dig! :(
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida