Forum > Färdiga produktioner

Asti & CPG - Getting strong

<< < (5/5)

asti:

--- Citat från: ydderF skrivet 23.02.2010, 14:46:12 ---Cool låt!!
Först tyckte jag att EZ jazz trummorna inte passa inn, men tar tilbaks det. Det låter hur bra som helst!
Snygg melodi och vokal!

--- Slut citat ---
Glädjande att det gillas!  :)
Ja, tanken var som sagt att försöka göra något udda - som här att kombinera jazztrummor med lite poppigare instrument och släpig sång.
Tycker nog också att EZ Jazz trummorna funkar, möjligen blir det lite rörigt eller diffust i "refrängen"...?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 23.02.2010, 15:05:05 ---
--- Citat från: asti skrivet 23.02.2010, 09:14:24 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 22.02.2010, 17:48:19 ---Lätt något av det bästa du gjort asti. Riktigt kul! Bekanta grejor men ändå helt eget.
Har inget att anmärka på, skitbra!

--- Slut citat ---
Roligt att det går hem! Var ju tänkt som ett bidrag till "Märkligfestivalen", men tyckte inte den blev tillräckligt märklig!
Nu blev inte mitt slutliga bidrag heller särskilt märkligt........ :)
Försökte i denna få fram en lite krypande, kuslig stämning som förhoppningsvis lyckats en aning i alla fall....? :unsure:
/Asti

--- Slut citat ---
Absolut!  Tycker det funkar kalas. Dessutom gillar jag din röst betydligt bättre än Lennons :D

--- Slut citat ---
Härligt!
Ja, han Lennongrabben borde nog hållt sig till gitarrkomp och bakgrundskör!  :rolleyes:

/Asti

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 19.02.2010, 22:48:50 ---Sen är det nåt med melodin som jag ofta upptäckt att du gärna början sången direkt på 1:an i versen. Ibland önskar jag - (just det equality) - en synkop, dvs att du fördröjer det lite.

Tex takten 1-2-3-4,
Ettan.."I don´t"... (tvåan)
Jag vet att du förstår  :D

--- Slut citat ---
Har funderat en hel del på detta med synkop - det var en bra iakttagelse du gjorde!
Ska försöka tänka på detta i fortsättningen för att få bättre variation i melodi och sång!
Tack för ett nyttigt tips!
/Asti

Plinka:
Gillar ditt sätt att hitta nya uttryck, framför allt diggar jag sångsoundet. Det är nånting med arret som får mig att tänka på nåt band från 90-talet...4nonblonds?? Snyggt iaf! :D

asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 24.02.2010, 13:08:26 ---Gillar ditt sätt att hitta nya uttryck, framför allt diggar jag sångsoundet. Det är nånting med arret som får mig att tänka på nåt band från 90-talet...4nonblonds?? Snyggt iaf! :D

--- Slut citat ---

Roligt att du hittar saker du gillar!
Tycker det är spännande att experimentera med olika rytmer, harmonier och instrumentsammansättningar och se vad som kommer ut i slutändan!
Med sångsoundet antar jag du menar solosången och inte kören i refrängen.......?
4nonblonds säger mig tyvärr ingenting, får väl ta och kolla på youtube eller spotify!
/Asti (CPG hälsar)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion