Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson - Danny Boy

<< < (7/8) > >>

Håkan Nilsson:
Jag tror den får vara nu. Om jag gör nåt nytt med den får det bli polaren som får sjunga. Somliga blir väldigt positivt berörda av min version av Danny Boy, det får duga med det. Själv tycker jag inte heller att sången låter nåt vidare. Men det låter som att "han" tror på vad han sjunger i alla fall. Och det känns inte lika hemskt att höra den nu som i de tidigare versionerna.  <_<

asti:
Gillar också det klara, krispiga ljudet på gitarren. Munspelet är också bra.
Sången funkar tycker jag. Be annars Åsa sjunga, så sitter vi snart alla och gråter till den här!  :)

Håkan Nilsson:
Tackar! Jag ville väl bara lära mig att framföra den här låten hyfsat, att spela in den är smart, då lär man sig. Och får svart på vitt om man klarar en låt. Egentligen spänner melodin över ett för stort område för att jag ska klara det, men live funkar det säkert bra, låten är så gjuten så den funkar nog i nästan vilken version som helst.
Jag ville ju inte kopiera Eva Cassidy, ville låta som mig själv. Nu ska jag hitta på nåt nytt... Jag tycker egentligen att allt man sitter ensam och trixar ihop är ointressant jämfört med inspelningar av flera musiker som spelar tillsamman. Men vi har ingen bra lokal än tyvärr. Får vi det ska jag nog få till roligare och bättre grejer än det här.  :)

robblar:
Jeg liker dette godt. Jeg synes kanskje du synger den litt for komplisert her og der. Litt mange stavelser i litt for rask rekkefølge. ("I....love-you-so" for eksempel). Litt "overdrevet laid-back", av mangel på bedre ord  :unsure: 
Stort sett er sangen god med fullt av feeling :)

Inviter gjerne, som Asti (nesten) foreslår, Åsa til å legge en lys, ren og klokkeklar andrestemme i utvalgte partier  ;)

Jeg ser for meg et leirbål av en eller annen grunn. Det må være munnspillet og hesten. (Er det en hest her?)

Jeg burde visst sove nå   :blink:
-Robert

Håkan Nilsson:
Tack för vänliga kommentarer och även för edert tålamod! Jag spelar inte in med dator så att skicka tex sångfiler hit och dit klarar inte jag. Det går iofs att både tanka ur alla filerna ur portan in i en dator och tvärtom, men hur man gör det fattar inte jag...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion