Forum > Färdiga produktioner
Håkan Nilsson - Danny Boy
Håkan Nilsson:
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Gjort om sången en fjärde gång. Hade två olika inställningar på preampgainen, beroende på om det var mesig eller skrikig vers.
Hade min Thomann T-Bone micsreen oxå, första gången jag provar nåt sånt, tyckte det verkade bra, jag har inget akustikbehandlat rum annars. Skruvade alla ljud lite annorlunda med.
Nu är det väl bättre än förut tycker jag själv. Men nöjd blir man aldrig.
Dividend:
Jo det är en trevlig melodin
OCh tolkningen låter som den skall, inte för komplicerad, rätt att lägga den på färdiga. Gillar inte Elvis version alls, men detta var okej sjunget!
Håkan Nilsson:
Tack för det! Då har det gått bättre för mig än för Elvis på två sätt...
När jag lyssnar i laptopens hörlursuttag är det bra tunn bas... Spelar jag waw-filen i valfri stereo här hemma är det nästan jordbävningstryck på rösten. Är det laptopen, eller är mp3 i kombination med servern som tar bort fläsket?
MaxB:
Danny boy är en av mina absoluta favoriter. Därför är det svårt att att okritiskt säga hurra till ännu en version. Du gör det hyffsat men mer är det inte. För mig ska det allra helst vara en starkare röst och ett perfekt engelskt uttal och där går du inte i mål enligt mig.
Inspelningstekniskt däremot är det underbart att höra din tolkning. Det krispiga ljudet från plektrum och gitarrer är skönt. Det är till och med underbart att höra både komp och melodispel i din mix. Och munspelet är härligt rent och enkelt spelat. Så ska det låta på den här typen av musik.
Dividend:
MaxB: DEt skall vara irländsk dialekt, ingen jädra engelska! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida