Forum > Färdiga produktioner
Håkan Nilsson - Danny Boy
Håkan Nilsson:
--- Citat från: equality skrivet 08.02.2010, 00:23:06 ---För mig är svengelska helt ok, bl a av de skäl du nämnde. Jag ville bara fråga att om du tycker att icke-musikers åsikter är viktigast varför är det då av värde att få åsikter från ett musikerforum? (F ö sagt av en icke-musiker.)
--- Slut citat ---
Jag menar inte att ickemusikers åsikter är viktigare, skrev väl inte det heller? Men de kan nog lyssna på ett annat sätt än vi gör. Jag sitter jämt och lyssnar efter fel; det där reverbet var fel, den där gitarren var för dov, usch vilken pappig baskagge, låten går för fort, fel tonart. Osv. Lyssnade nyss på senaste mixen och fick en ångestattack! Lyssnade igen direkt efteråt och tyckte det lät bra!
Ickemusiker har nog ett mer avslappnat sätt att lyssna på. Känner några såna de tycker den här versionen är skitbra. Kanske för att vara snälla?
Jag har medvetet sjungit i ett varierat tempo, nästan pratat ibland, andra gör lika på den här låten.
En sak jag skulle vilja ändra var att lägga även delay på sången och elgitarren. Kanske be polaren sjunga två av verserna, han kommer upp mycket högre än mig. Men de lägsta tonerna klarar han inte. Att sjunga varannan vers vore lite coolt.
equality:
Då förstår jag bättre Håkan!
Peace.
Håkan Nilsson:
Nu ska jag nog göra en helt ny noggrannare version, och sänka den ett helt tonsteg. Då ska det väl bli muller ur halsen!
Fyllde bagageluckan på bilen med musikgrejer jag inte använder och bytte bort dem på Musikbörsen mot en Neumann TLM 102. Jäklar vad ivrig jag är, det tar ett tag innan den kommer. :wacko:
Beställde en svart. Paint it black you devil! :D
Håkan Nilsson:
Gjort om sången en fjärde gång. Hade två olika inställningar på preampgainen, beroende på om det var mesig eller skrikig vers.
Hade min Thomann T-Bone micsreen oxå, första gången jag provar nåt sånt, tyckte det verkade bra, jag har inget akustikbehandlat rum annars. Skruvade alla ljud lite annorlunda med.
Nu är det väl bättre än förut tycker jag själv. Men nöjd blir man aldrig.
MaxB:
JAg har lyssnat igen och vet inte om jag tycker fyran är bättre än ettan. Jag gillade det ljud du fått till redan från början. För mig är det sången som jag inte tror jag kan ta, eftersom det här är en av mina absoluta favoriter. Då fungerar det inte för mig att lyssna på den version du har nu heller. Så please hoppa över vad jag säger om sången. Fortsätt tills du själv är nöjd.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida