Forum > Demolåtar
Hogge - "My Best friends Girl"...
hogge:
--- Citat från: Kornstad skrivet 29.03.2010, 17:56:55 ---Tjenare Hogge,
Vet inte varför jag inte fått kommenterat denna låten. Tycker den är grym.
Gillade de tidigare versionerna bra, men Uriah har verkligen gjort ett suveränt jobb och fått fram ett sound som känns helt rätt för låten.
Enda lilla som jag kan känna inte riktigt är "rätt" nu är sången i versen, med någon skuggröst som ligger i bakgrunden.
Du sjunger ju jäkligt skönt, så jag hade nog valt att bara använda ett spår och lyfta fram sången en aning till i mixen då den gärna försvinner lite som det är nu. Resten är bara jä***igt bra!!
Snyggt jobbat killar!!
--- Slut citat ---
Tack Kornstad, va kul... Jag har själv knappt hunnit lyssna på den än, då jag har varit hos min far i helgen och hans uppkoppling är inte att leka med.. Men jag ska lyssna lite nu tänkte jag..
Hur som helst så kan Du mycket väl ha rätt..
Tack igen!
stajo:
tjena helskön låt. Versen tycker jag ju är kanon.
I refrängen tycker jag sången skall fram lite för nu tycker jag den tappar konturen lite. Dock är det en bra refräng.
Annars är allt kalas, gott jobbat.
bjurte:
Både Kornet och Stajo har rätt..
Och som Exklusiv innehavare av allt råmatrial så tänker jag åtgärda era ånskemål!!
En Speciale med både Kornblads och Stajos önskemål tillgodosedda,jag suger även in en massa mixningstips om någon vill tycka till!! :wub:
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Hits/BFGHogge4.mp3[/mp3]
Och Denna version är det som är den skarpa för tillfället,då både Hogge och jag gillar den bäst,men som sagt tyck gärna till igen
om Mix/Prod så vi kan få till den så bra som möjligt.. :rolleyes:
hogge:
Tjaba Uriah..
Näe, jag blir absolut inte "sne" för detta.. Bara skoj såklart.. Jag vill ju ha bästa möjliga resultat så det är skitkul att Du testar lite olika prylar..
I min bok så leder den här versionen (den sista) på poäng... Trodde inte att det kunde bli så mycket bättre än det Du presenterade först, men det kunde det tydligen.
Vilket underbart jobb Du gjort Uriah!!
:wub: :wub: :wub: :wub:
bjurte:
--- Citat från: hogge skrivet 29.03.2010, 23:10:39 ---Tjaba Uriah..
Näe, jag blir absolut inte "sne" för detta.. Bara skoj såklart.. Jag vill ju ha bästa möjliga resultat så det är skitkul att Du testar lite olika prylar..
I min bok så leder den här versionen (den sista) på poäng... Trodde inte att det kunde bli så mycket bättre än det Du presenterade först, men det kunde det tydligen.
Vilket underbart jobb Du gjort Uriah!!
:wub: :wub: :wub: :wub:
--- Slut citat ---
HA-Ha! Det jag gjort är att plocka bort 'andra stämman i versen' och höjt första stämman ca. 1/2 db och höjt hela Ref-sångpaketet 1 db
och lagt ett Braklänges-synthpiano i övergångarna..(Det gick fortare än det tog att skriva detta) :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida