Forum > Demolåtar
Hogge - "My Best friends Girl"...
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 24.02.2010, 01:19:04 ---Nu finns det inte så mycket att klaga på tycker jag, det är väl därför det är tyst :)
Trodde aldrig jag skulle behöva säga till dig Hogge men fasen vet om den inte är lite väl torr? Testa kanske med att blötlägga lite till och kanske ett delay på plockguran inte mycket men liite?
Det finns någon tjimolix när dubbelkaggarna kommer in men den är så liten så jag bryr mig inte - den börjar nog bli klar denna härna inga otajtheter är kvar heller.
Fridens
--- Slut citat ---
Tack Eko... Äntligen :lol:
Men näe... Vet inte vad det är, men det är något som inte stämmer.. Känner mig inte helt bekväm med detta lilla alster.. Vi får se hur jag ska gå vidare..
--- Citat från: asti skrivet 24.02.2010, 20:39:25 ---Snygga gitarrer och bra ös i refrängen!
Kanske att sången skulle upp någon decibel......möjligen också lite mer reverb på sången.
--- Slut citat ---
Tack Asti.. Kul att Du gillar.. Och sången ska nog upp tror jag.. Ska prova att skruva lite till..
bjurte:
Heya Maan !!
Fortfarande sugen på Collab med denna ??
Är precis färdig med Festivallåten och har lite tid över.. :blink:
Och en massa nya Leksaker att testa,tyckte denna låt skulle passa som examens-arbete.. :lol:
Närå inte bara för att experimentera,gillar låten skarpt och tror att den kan bli riktigt bra..
Bara om du har lust förstås och jag är ju inte lika snabb som Freddy, utan behöver en eller två
veckor...
Vad säger du??
Ps. jag kan ta ett 'Nej' så känn inget tvång.. B)
hogge:
--- Citat från: uriah skrivet 25.02.2010, 17:28:32 ---Heya Maan !!
Fortfarande sugen på Collab med denna ??
Är precis färdig med Festivallåten och har lite tid över.. :blink:
Och en massa nya Leksaker att testa,tyckte denna låt skulle passa som examens-arbete.. :lol:
Närå inte bara för att experimentera,gillar låten skarpt och tror att den kan bli riktigt bra..
Bara om du har lust förstås och jag är ju inte lika snabb som Freddy, utan behöver en eller två
veckor...
Vad säger du??
Ps. jag kan ta ett 'Nej' så känn inget tvång.. B)
--- Slut citat ---
Oj.. Va spännande...
Det skulle jag absolut ha velat (och vill) men filerna är nu på väg till Freddy.. Men det är ju inget som hindrar mig från att fördröja hans arbete en aning - även om jag inte gillar fördröjningar.. Jag är ju sån som vill ha allt klart igår, liksom...
Men Du kan väl PM:a eller MSN:a mig hur Du tänker Dig.. Vad skulle Du vilja göra?
Jag tycker att det hade varit skitkul med ett collab...
hogge:
ÄNTLIGEN!!
Nu är Uriah klar... Han förbarmade sig ju över denna lilla ballad då jag inte fick någon ordning på den.. Han har nu mixat & producerat samt spelat om alla instrument...Personligen tycker jag att den blev kanon..
TACK URIAH
Det som nu behöver finjusteras, här hos mig, är sången då denna inte riktigt synkar fullt ut till den nya mixen..
Uriahs Version
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/MyBestFriendsGirl.mp3[/mp3]
Kornstad:
Tjenare Hogge,
Vet inte varför jag inte fått kommenterat denna låten. Tycker den är grym.
Gillade de tidigare versionerna bra, men Uriah har verkligen gjort ett suveränt jobb och fått fram ett sound som känns helt rätt för låten.
Enda lilla som jag kan känna inte riktigt är "rätt" nu är sången i versen, med någon skuggröst som ligger i bakgrunden.
Du sjunger ju jäkligt skönt, så jag hade nog valt att bara använda ett spår och lyfta fram sången en aning till i mixen då den gärna försvinner lite som det är nu. Resten är bara jä***igt bra!!
Snyggt jobbat killar!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida