Forum > Demolåtar
Hogge - "My Best friends Girl"...
hogge:
LÅTNAMN: "My Best Friends Girl"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:02
KOMPOSITÖR: Hogge & Lisa (text). Uriah har mixat & producerat.
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: MP3
UPPDATERAT: 29 mars 2010
Uriah förbarmade sig över denna & har i princip spelat om alla instrument (kanske alla?) och slitit som en hund för att få den klar.. Personligen tycker jag att den blev kanon..
Det som nu behöver finjusteras, här hos mig, är sången då denna inte riktigt synkar fullt ut till den nya mixen..
Uriahs Version
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/MyBestFriendsGirl.mp3[/mp3]
Den gamla versionen
Filerna försvann från mitt tidigare försök så jag fick helt enkelt börja om.. Nu har jag bestämt mig för den lite "ösigare" refrängen.. Vad tycks?
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/My_Best_Friends_Girl.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou lille fylledille... here am I, the other dille! :rolleyes:
Dina låtar sitter ju alla rätt så snyggt, men varför mixar du alltid sången så långt bak...... i en vak?
Snyggt arr o komp så de är bara att stuka vidare
h. johan
spacetrucker:
Jahapp... fylledille eller inte, denhär sitter gott. Funderade medan jag lyssnade att detta får mig att tänka på nåt :unsure:
Halvvägs in på fjärde varvet kom jag på vad det är, hur märkligt det än kan låta... Genesis och Peter Gabriel :wub:.
Plocka fram sången lte mer som Johan redan nämnde och blås lite mer "liv" i trummisen. Om du sen hittar på nåt smått och gott (gitarrsolo etc) att plocka in så jo... men med varsamhet. Less is more liksom.
Space
Dividend:
Jaho, nästa hogge låt!
SOm utkast låter det hur bra som helst ju... Vet inte vad som skulle låta bedrövligt, ja jo mixen då... Din sång låter inte mer fylle än det brukar! ;) (Alltså den låter som den brukar, haha, kanske mitt dåliga gehör som spökar. Det är jklart lite speciell sång..)
Här skulle fan passa med violin eller cello om det görs plats för den ;)
Gör färdigt! :)
Emulator:
Ja, sparka trummisen, stäm stränginstrumenten och gör om. Låten är bra :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida