Forum > Demolåtar

Chrome: Higher (feat. Michael och Julianna)

<< < (4/11) > >>

equality:
Omisskännligt sound och speakern är där också. Väldigt läckert när flamencogitarrerna kommer in. De skulle upp lite i mixen. Skön låt rakt igenom med nerv och stämning. Jag lyssnar på den eqade mixen och den låter aningen vass i mina lurar. Det finns en massa instrument och de gör en massa bra saker och det blir lite jämtjockt ända till falsettpartiet som är ursnyggt! Vilken sånginsats du gör här Emu. Bland det bästa hittills i den vägen. Häftigt vänding på slutet, så att man hajjar till. Konstfullt och skickligt rakt igenom. Skulle vilja ha lite mer turtagning instrumentmässigt och/eller tydligare urskiljning av det som spelas. En klassiker är på gång helt klart! 

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 24.01.2010, 00:50:42 ---På tal om BWM så brottas jag med ny hemsida åt oss. Vi hoppas att nån som kan design ska komma in och rädda oss. Förra sidan var kodad i ASP men hotellet var dyrt och krångligt. Nu har jag gjort en ny sida i PHP. Usch och huga, men nån gång ska vara den första. Tanken är att den ska ha lite automagi som att lista filer med i en katalog utan handpåläggning. Ja, så är det nu. Ska bara luska ut hur jag skapar xml-playlist on demand.....

B=Barkman
W=Wernborg
M=Music

typ...

http://www.bwmusic.se

--- Slut citat ---
Jag va inne på hemsidan och upptäckte att det var svårt att hoppa tillbaka till hemsidan efter det att man valt en undersida. Bara så att du vet.

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 24.01.2010, 13:24:14 ---Omisskännligt sound och speakern är där också. Väldigt läckert när flamencogitarrerna kommer in. De skulle upp lite i mixen. Skön låt rakt igenom med nerv och stämning. Jag lyssnar på den eqade mixen och den låter aningen vass i mina lurar. Det finns en massa instrument och de gör en massa bra saker och det blir lite jämtjockt ända till falsettpartiet som är ursnyggt! Vilken sånginsats du gör här Emu. Bland det bästa hittills i den vägen. Häftigt vänding på slutet, så att man hajjar till. Konstfullt och skickligt rakt igenom. Skulle vilja ha lite mer turtagning instrumentmässigt och/eller tydligare urskiljning av det som spelas. En klassiker är på gång helt klart! 

--- Slut citat ---

Tack för de orden !  Det är lite jämntjockt, men jag hoppas det går att mixa så att enskilda instrument hörs bättre.  Kul att du gillar sångtagningen! Få se nu om det går att få till falsetten igen  :huh:

Slutet är vi nöjda med, det blir nästan som en egen låt? Tanken var väl att gå från hårt maskinellt till något som kunde spelas upp av en popgrupp eller så.

Tack för kritik och lyssning eq!

EKO: tack för tips :)

asti:
Det här gillar jag! Jättesnygg ljudbild och spännande och finurligt arr!
Gillar särskilt de akustiska gitarrerna!
Tung, skön refräng, men där ibland basen "försvinner" en aning.....kunde nog annars ge ytterligare tyngd!
Bra sång också - en spännande, fantasifull och bra låt!
/Asti

Emulator:

--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 16:01:00 ---Det här gillar jag! Jättesnygg ljudbild och spännande och finurligt arr!
Gillar särskilt de akustiska gitarrerna!
Tung, skön refräng, men där ibland basen "försvinner" en aning.....kunde nog annars ge ytterligare tyngd!
Bra sång också - en spännande, fantasifull och bra låt!
/Asti

--- Slut citat ---

Spännande och fantasifull är nog något av det finaste jag läst om en låt :wub:

Vi skall se över basen såklart -wernborg har spelat in en eikrig elbas som lyfter det hela.

Tack asti, skitkul att du gillar den också! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion