Forum > Demolåtar

Chrome: Higher (feat. Michael och Julianna)

<< < (3/11) > >>

Marruschkka:
Lyssnade just..men vilken häftig falsett EMU :wub: Den var ingen lek..me like!!

Gitarrerna kanon, häftigt med det akustiska breaket, och bra beat som vanligt.
Lead-sången är bra, men den skall slipas lite mer bara, ett par suringar här o där nu-men som helhet låter det bra om den oxå.
Så det är bara att hänga med i utvecklingen här, helskönt projekt ni är igång med. :D

Kul!!

/Marre

Wernborg:
På tal om BWM så brottas jag med ny hemsida åt oss. Vi hoppas att nån som kan design ska komma in och rädda oss. Förra sidan var kodad i ASP men hotellet var dyrt och krångligt. Nu har jag gjort en ny sida i PHP. Usch och huga, men nån gång ska vara den första. Tanken är att den ska ha lite automagi som att lista filer med i en katalog utan handpåläggning. Ja, så är det nu. Ska bara luska ut hur jag skapar xml-playlist on demand.....

B=Barkman
W=Wernborg
M=Music

typ...

http://www.bwmusic.se

hogge:
Hmmm.. Nu ska vi se.. Gillar låten som bara den.. Ni har fått till ett oerhört snyggt (som Freddy säger) ljudlandskap.. Läckert som en grillad gris en midsommarnatt... Tyvärr gillar jag mindre den här typen av sång.. Inte så att det är nåt fel på den, men den här Depeche Mode stilen klarar jag bara inte.. Den låter- och har alltid låtit som en sångare som rökt på sen åtta på morgonen och sen, trött som faan, går upp på scen och sjunger lite halvhjärtat...

Jag fattar att alla inte tycker som jag.. Men thats me... Men återigen, sången, och likaså falsetten, är snygg och prydlig.. Det är mer uttrycket jag inte klarar... Det där sömninga liksom..

Men i huvudsak så är det en jäkligt bra produktion detta!

mahan:
Tjou DKW! ;)
Detta sitter ju hur bra som helst. Vilka greijer e "äkta" vilka syntiga är frågan, inte för att det ändrar slutresultatet, bara nyfiken...
Så många små riff på både piano och gurår ger en snygg bild av prodden. Introns "klick,klack, låst", såsåm outrots "låst" sound låter lite sökta och sticker ut nu, för mycket "flipperspelspound" i dom.
Sången då, gillas och choruset kunde utvecklas med många fler stämmor som tar över ljudbilden från höger till vänster, använd olika mickar för att nå bredaste effekten.
Om det blev oklart så...
Obnäsaren gillar stuffet! :)

h.  johan

Emulator:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.01.2010, 23:48:19 ---Lyssnade just..men vilken häftig falsett EMU :wub: Den var ingen lek..me like!!

Gitarrerna kanon, häftigt med det akustiska breaket, och bra beat som vanligt.
Lead-sången är bra, men den skall slipas lite mer bara, ett par suringar här o där nu-men som helhet låter det bra om den oxå.
Så det är bara att hänga med i utvecklingen här, helskönt projekt ni är igång med. :D

Kul!!

/Marre

--- Slut citat ---

Tack för det, rätt nöjd med falsetten själv, funkade över förväntan. lite småfix bara som det heter ;)

Kul att du gillar låten i övrigt :)  Tack!

--- Citat från: hogge skrivet 24.01.2010, 01:14:59 ---Hmmm.. Nu ska vi se.. Gillar låten som bara den.. Ni har fått till ett oerhört snyggt (som Freddy säger) ljudlandskap.. Läckert som en grillad gris en midsommarnatt... Tyvärr gillar jag mindre den här typen av sång.. Inte så att det är nåt fel på den, men den här Depeche Mode stilen klarar jag bara inte.. Den låter- och har alltid låtit som en sångare som rökt på sen åtta på morgonen och sen, trött som faan, går upp på scen och sjunger lite halvhjärtat...

Jag fattar att alla inte tycker som jag.. Men thats me... Men återigen, sången, och likaså falsetten, är snygg och prydlig.. Det är mer uttrycket jag inte klarar... Det där sömninga liksom..

Men i huvudsak så är det en jäkligt bra produktion detta!

--- Slut citat ---

Grillad gris är ju gott :D

Jag tror helt enkelt inte du har lyssnat på Dave Gahan. Riktig inlevelse och känsla, och en röst som moduleras oerhört bra efter innehåll i texterna. 

Nu är ju just detta sångspår rätt så kasst, men jag om man vill uttrycka tex tillbakadragenhet och ångest och rädsla kanske man inte kan stå och gallskrika?  :D

skitkul att du gillar annars hogge och tack för kommentar :)

Hög som ett hus, men inte så sömnig?

--- Citat från: mahan skrivet 24.01.2010, 01:24:18 ---Tjou DKW! ;)
Detta sitter ju hur bra som helst. Vilka greijer e "äkta" vilka syntiga är frågan, inte för att det ändrar slutresultatet, bara nyfiken...
Så många små riff på både piano och gurår ger en snygg bild av prodden. Introns "klick,klack, låst", såsåm outrots "låst" sound låter lite sökta och sticker ut nu, för mycket "flipperspelspound" i dom.
Sången då, gillas och choruset kunde utvecklas med många fler stämmor som tar över ljudbilden från höger till vänster, använd olika mickar för att nå bredaste effekten.
Om det blev oklart så...
Obnäsaren gillar stuffet! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

DWK :wub:

Gitarr är äkta, och sång. Resten bara synthar :D

Skall se över klicke klacke, men först efter lite nya grejor, där jag har tänkt att de skall passa in :D

En fet kör är i tankevärlden!

Tack så mycket obbnäas!

tack allihop för kommentarer och tyck :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion