Forum > Färdiga produktioner

Asti & ydderF - Jag vill veta vem du är (Ny version)

<< < (8/13) > >>

asti:

--- Citat från: equality skrivet 30.01.2010, 19:22:44 ---Attans behaglig country! Mixen låter jättebra nu. Nästan som höra bandet live. Den enda nitsen är voxen. Låter som du tagit i för mycket med de-esser då du låter läspande. Tip-top annars (även pukorna).  :)

--- Slut citat ---
Ska genast kolla upp de-essern! Tack för tipset!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 30.01.2010, 23:09:41 ---
--- Citat från: equality skrivet 30.01.2010, 19:22:44 ---Attans behaglig country! Mixen låter jättebra nu. Nästan som höra bandet live. Den enda nitsen är voxen. Låter som du tagit i för mycket med de-esser då du låter läspande. Tip-top annars (även pukorna).  :)

--- Slut citat ---
Medhåll på alla punkter speciellt De-essern hellre lite Ess än läsp.

--- Slut citat ---
Ska genast aktivera de-läspern!  :)
Tack för medhållet! Två samma = sant!  :)
/Asti

karl:
Nice lunk rakt igenom...bra sång som alltid och bra text(inte minst oviktigt) tycker att mixen inte går ihop (fråga mig inte vad göra) men tycker kompet ligger lite utanför sången (inte tvärtom) och sången lite mer distanserad än det jag hört tidigare från dig...vet inte om man kan komprimera kompet en aning så allt smälter ihop till ett soft sound....( har dålig koll på mixning men finns säkert någon som förstår vad som borde göras( in my ears) annars kalaslåt och bra framfört....allt gott / karl

asti:

--- Citat från: karl skrivet 31.01.2010, 14:37:32 ---Nice lunk rakt igenom...bra sång som alltid och bra text(inte minst oviktigt) tycker att mixen inte går ihop (fråga mig inte vad göra) men tycker kompet ligger lite utanför sången (inte tvärtom) och sången lite mer distanserad än det jag hört tidigare från dig...vet inte om man kan komprimera kompet en aning så allt smälter ihop till ett soft sound....( har dålig koll på mixning men finns säkert någon som förstår vad som borde göras( in my ears) annars kalaslåt och bra framfört....allt gott / karl

--- Slut citat ---
Är inte riktigt med på vad du menar med mixen......kanske någon annan kan tipsa?
Vet inte om du menar att sången är för långt från micken när du säger distanserad?
Skulle ju kunna lägga på lite mer reverb på sången för att få den mer "i samma rum" som kompet..... :unsure:
Roligt att du gillar låten i övrigt! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

ynot:
nått fin o känsligt över stycket
sången kunde varigt lite lägre blir lite svenk prog över ljudbilden (även dialekten bidrar lite )
men detta förtar inte mysfaktorn så mycket :)

Allt gott Tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion