Forum > Färdiga produktioner

Asti & ydderF - Jag vill veta vem du är (Ny version)

<< < (9/13) > >>

cykeln:
Javisst bättre nu
Steel är rätt tänkt , skulle kunna vara en mandolin också
Kanske ett instrumentalt stick för att bryta av lite
men det är bra som det är

asti:

--- Citat från: ynot skrivet 31.01.2010, 22:31:30 ---nått fin o känsligt över stycket
sången kunde varigt lite lägre blir lite svenk prog över ljudbilden (även dialekten bidrar lite )
men detta förtar inte mysfaktorn så mycket :)

Allt gott Tony

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är "fint och känsligt"!
Jag har sänkt sången en aning, men det kanske inte var tillräckligt...?
Har även använt mitt dialekt-filter, men det hjälpte nog tyvärr inte så mycket!  :)
Svensk progg är minsann inte fy skam!!  B)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 31.01.2010, 22:50:35 ---Javisst bättre nu
Steel är rätt tänkt , skulle kunna vara en mandolin också
Kanske ett instrumentalt stick för att bryta av lite
men det är bra som det är

--- Slut citat ---
Tyvärr är man inte nå´n fena på steelguitar - kanske ska be ydderf när han är tillbaks.....
Jag var nog mer inne på banjo än mandolin, men det skulle säkert också funka i en så´n här låt!
Som sagt, jag är inte tillräckligt bra på steel för att lägga in en instrumental vers, annars var det tanken.
Ja, nu lägger jag nog inte mer jobb på denna än att försöka få bort läspljuden och ev sänka sångvolymen ett snäpp till.
Tack för tips och lyssning!
/Asti

Håkan Nilsson:
Väldigt fin låt, jag blev lite rörd i ögonvrån... Kan trumprogram låta så där snyggt? Vispar ger ju flera extra dimensioner. Hur har du gjort trummorna? Jag förstår mig tyvärr inte på datorer alls, jag spelar bara in sk riktiga ljud.

asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.02.2010, 12:03:58 ---Väldigt fin låt, jag blev lite rörd i ögonvrån... Kan trumprogram låta så där snyggt? Vispar ger ju flera extra dimensioner. Hur har du gjort trummorna? Jag förstår mig tyvärr inte på datorer alls, jag spelar bara in sk riktiga ljud.

--- Slut citat ---

Blir glad att du tycker låten är fin, men ledsen att du blir rörd..... :( :huh:
Trummorna kommer från EZ Drummers Jazz-expansion!
"Riktiga ljud" är ju inte fy skam det heller!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion