Forum > Färdiga produktioner
BJURTE - RubberStickBoogie
hogge:
Grym inledning.. Jäklar i min lilla låda.. Sen blir det något av en besvikelse tyvärr.. Fortsättningen lever inte upp till den utmärkta inledningen.. Det är ungefär som Marklunds bok (eller vad hon nu heter) som inledde sin bok "Sprängaren" med orden: "Kvinnan som snart skulle dö"..
Det är kanske en av de bästa inledningar som jag läst, men strax därefter så bara dog boken.. Så gör även detta tyvärr...
bjurte:
--- Citat från: hogge skrivet 23.01.2010, 06:43:18 ---Grym inledning.. Jäklar i min lilla låda.. Sen blir det något av en besvikelse tyvärr.. Fortsättningen lever inte upp till den utmärkta inledningen.. Det är ungefär som Marklunds bok (eller vad hon nu heter) som inledde sin bok "Sprängaren" med orden: "Kvinnan som snart skulle dö"..
Det är kanske en av de bästa inledningar som jag läst, men strax därefter så bara dog boken.. Så gör även detta tyvärr...
--- Slut citat ---
Nä ! Du har väl lite rätt här,ser detta mera som ett 'mellaninlägg' ville bara färdigställa skiten som legat och tagit hårdiskutrymme i nästan 10 år.
Som sagt låten är ju typ det första jag skrev själv för 27 år sen :lol:
Och sjunga är väl inte riktigt min grej :rolleyes: :huh:
bjurte:
--- Citat från: Guran skrivet 23.01.2010, 03:14:10 ---ohoj URIAH ja det här trigga jag på :)
tror dok att låten skulle göra sig en mer med en överblick på sången/mixen
den behöver vara mer och närmre och mer påtaglig i mitt tycke
rock on
mvh
--- Slut citat ---
Tjenare Guran!! Hoppas huvudet är bättre idag ! :lol:
Det där med sången ja,usch och fy.. Brukar försöka leja bort den,men denna låt var väl som jag skrivit förut bara ett mellaninlägg,för att färdigställa
en gammal skrivbordsnötare. :lol:
Men samtidigt har jag ganska starka kännslor får låtfn. och ville inte den skulle gå i graven ogjord..
Tyvärr är alla effekter 'inbrännda' i sångspåren och svårt att få närmare,och sätta mig ner och göra om,njaee.. B)
Clemens:
Jo..denna gillas! Grym solosynth..väldigt tidstypisk..Skulle önska att sången låg mer i framkant..snyggt förpackad i 80-tals sound! /C :)
Emulator:
Tajt och bra :)
Lite enerverande hihat och lite väl pannat känner jag. Enda egentliga som sticker ut som dåligt är mixen av sången, som är för långt bak och för effektad och för låg.
Gitarrerna kunde komma fram lite närmare också.
tycker du kan fixa till smågrejorna så blir detta kalas :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida