Forum > Färdiga produktioner

BJURTE - RubberStickBoogie

(1/6) > >>

bjurte:
      LÅTNAMN: R.S.B(Rubber Stick Boogie)
      ARTIST/GRUPP: Garry Garbage Band
      GENRE: Pastell-Rock,Mjukis-hårdrock
      LÅTLÄNGD: CA:3 o en halv min
      KOMPOSITÖR: Bjurte
      PRODUCENT: Bjurte
      EV. MEDVERKANDE: Vi själva
      INSPELNINGSÅR: 1982-2002-2010
      FORMAT: mp3

Bakgrund: Denna låt skrev jag ursprungligen i början av 80:io talet för New-Wave /Ska / Punk gruppen GGB (Där jag själv spelade Bas)
      Låten,som då var mer av en 'Punk-rökare' begravdes tillsammans med gruppen efter splittringen.
      Grävde dock upp liket i början på 2000 talet,tyckte den kunnde vara en bra första låt att skruva till som förstlingsverk till min då nyinförskaffade
      Cubase 32 och PC. 
      Gjorde den oxo 'färdig' ca: -04.och föll i glömska igen.
      Tills jag häromdan gick igenom gammla projekt,och hitta den igen,tyckte att den fortfarande höll,men behövdes moderniseras lite.
      Så jag har bytt ut Roland Trummaskinen( R-70 tror jag den hette) mot Superior och så har jag lagt på några synthar.
      Men all Gitarr / bas / Sång Lade jag runt -02 - 04 Någon gång...(Minns inte så noga :P)
      Tyck gärna till,men några större ändringar ger jag mig inte på,möjligtvist lite mixer/EQ jobb,men några omtagningar blir det nog inte.
       Den har blivit  ganska "AVPUNKIFIERAD" och lite Cubase-sofistikerad med tiden,men grunden är fortfarande samma 3 akords rökare.
      (Och så ville jag få upp en låt till i min spelare  B) :rolleyes:)

MaxB:
Tajt grupp!

Gurano:
Väldigt mycket 80-tal - kul att höra!
Trummorna dominerar på något sätt i mina lurar - resten ligger lite för dovt i bakgrunden, då framförallt sologitarren och sången. Men som sagt .... det stinker 80-tal  :D

Lite jobbig synth eller vad det är :lol:

Ha de
Gurano

bjurte:
Jo,jag hör nog att det är lite Dovt,ska se om jag kan EQ:a till den lite bättre i natt..
Synthen var svår att få till! Ursprungligen var det en 'Prophet One' som körde slingan som skulle låta som en blandning av en Theremin
och en Siren och det klarade ju den med bravur,här är det en VST(Albino) som jag försöker få till åt samma håll,tyvärr inte lika lysande.
Ska försöka hitta ett bättre ljud där..

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 21.01.2010, 22:06:32 ---Väldigt mycket 80-tal - kul att höra!
Trummorna dominerar på något sätt i mina lurar - resten ligger lite för dovt i bakgrunden, då framförallt sologitarren och sången. Men som sagt .... det stinker 80-tal  :D

Lite jobbig synth eller vad det är :lol:

Ha de
Gurano

--- Slut citat ---
80-talet kan inte stinka bara dofta lite olika :D
Jag vet inte om det var för att du skrev Uriah att det var nya trummor men det hördes en klar skillnad mellan dessa och övriga ljud som dels hamnade i bakgrunden utan nån mid eller botten i alla fall i början av låten sedan hände det lite grejer så att det kändes mer integrerat även om sången inte integrerades alls (utom den mörka då). Själva låten doftar för övrigt gott.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion