Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka - Far away

<< < (4/9) > >>

Dividend:

--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:37:27 ---Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt.

--- Slut citat ---

Det positivaste man kan säga om denna mening, är väl att du brukar geniförklara och såga på ett sätt som tyder på att det inte vore ditt eget problem att det inte funkar för dig..
INte särskilt sympatiskt drag mao..

Vad gäller låten, upplever jag den varken som monoton eller dynamikfattig. I litteratur kallas det att "det finns något mellan raderna". Det gör det här..

Marruschkka:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.01.2010, 14:13:32 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:37:27 ---Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt.

--- Slut citat ---

Det positivaste man kan säga om denna mening, är väl att du brukar geniförklara och såga på ett sätt som tyder på att det inte vore ditt eget problem att det inte funkar för dig..
INte särskilt sympatiskt drag mao..

Vad gäller låten, upplever jag den varken som monoton eller dynamikfattig. I litteratur kallas det att "det finns något mellan raderna". Det gör det här..

--- Slut citat ---

Sannerligen en onödig kommentar..vem hjälps av dylikt..du själv Egget? ;)

Sen är det så att just det mediativa och repetitiva var det jag föll för när jag hörde denna låt första gången..grunden här är kanon..och Gurano får snart till det här. Att mixa är en svår konst, det vet vi ju :wacko:
Det är ju därför den här fortfarande ligger på Halvfärdiga.(?)

Tack Per för ditt inlägg, håller helt & hållet med här..det finns nåt mellan raderna.. :rolleyes:

/Marre

Marruschkka:

--- Citat från: Eko skrivet 19.01.2010, 23:30:32 ---Bra driv i gurorna och bra kontra av Marre första delen sedan försvinner sången lite och det tycker jag är synd. Jag saknar ett till tema här där låten kan exelera och där sången kan få flöda ut. Hur vet jag inte riktigt men försök med B F Dm och G ett par svängar för att sedan återgå till Am-stuket. Kanske funkar kanske inte?

--- Slut citat ---
Tack för konstruktiv feedback Eko :)Kanske jag ska upp lite på andra delen..får be Gurano göra det tror jag. Sen trivs jag riktigt bra i den här mantra-miljön..det lixom bara rullar på..och vilket jam man skulle kunna göra på den här..live..vore kul nån gång på nåt party ;) :D

/Marre

freddy:
Hm..

Det finns en grund, jag gillar själva gitarrfiguren, som jag tycker är musikaliskt snygg. Kanske inte direkt originell, men den är iaf snygg. Sen är det tråkigt att det är otajt och att det är riktigt risigt ljud på gitarren. Det funkar inte riktigt när det är den som är i centrum och driver på bygget. Det låter t.o.m som att den distar ibland, slår över. Låter lite ostämt med mot flöjten?

Jag rekommenderar att du övar mer till metronom och sätter enklare grejer först. Det bär inte riktigt nu.

Ni säger att denna gjordes snabbt på kvällen och ja det hörs verkligen, lite för snabbt verkar det som.

Sen blir det sällan superbra när man försöker få in sång efteråt till "färdiga" låtar enligt mig, skulle rekommendera att du försöker tänka på sången redan i ett tidigt stadie, så det gifter sig lite bättre när ni samarbetar.

Ambitionerna finns, men mycket grovjobb kvar tyvärr.

Kämpa på!

egghuvud:

--- Citat från: Gurano skrivet 20.01.2010, 13:50:38 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:37:27 ---Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

--- Slut citat ---

Jo det var nog tänkt så att monotonin ska vara meditativ mer än variationsfångande. Ska se över guraljudet - kan nog stämma det du säger ang ljudbilden. Tyvärr så finns begränsningar i gitarrens ljud eftersom det är en riktig nybörjargitarr med den usla kvalité som man då har.
Det som förbryllar mig lite är att du skriver att du ofta undviker att säga något eftersom det inte finns nåt positivt att säga ???  Inget kan väl vara så dåligt :) eller...?
Ja ja - du tog dig i alla fall tid att säga nåt nu - tack!

Gurano

--- Slut citat ---

edit: såg sedan att det störde fler och känner därför mig tvungen att förklara mig bättre.  Jag fattade först efteråt att det kunde tolkas som att jag anser att Guranos grejor är dåliga överlag, fast det var inte så jag menade. Jag kände mig nog mer som att jag är gnällig och inte riktigt kommer med så mycket konstruktiv kritik. Fast man hoppas ju att den uppfatts så ändå.  Skrev ner någon av dina låtar för ett tag sedan och det var nog det som satt kvar. Jag brukar försöka vara så konstruktiv som möjligt.  ledsen om det otlkades fel.
eggs  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion