Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka - Far away

<< < (3/9) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: clavinova skrivet 19.01.2010, 20:59:50 ---Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!

--- Slut citat ---

Va roligt :D Jag fick den här känslan omedelbums..gammal nostalgi antagligen samt Guiranos härliga gitarrharmer gör sitt till :)
--- Citat från: Dividend skrivet 19.01.2010, 21:17:13 ---Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...

Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...

Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)

Jag är oxå trött nu..men tack för dina öron så här långt :)

--- Citat från: uriah skrivet 19.01.2010, 21:38:10 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 19.01.2010, 20:34:55 ---När Gurano skickade över denna gitarr-skiss igårkväll, så tände jag direkt..åååh..vilken fin lägerelds-sång..nånting sånt iaf :rolleyes:

Så jag tänkte:"Här kan jag lägga lite schysta indian-röster :P"..så där kom de..inom loppet av nån halvtimme...fortfarande inspirerad så skickade jag över till mr Gurano--och på den vägen är det.

Vore ju kul med nån kommentar på sången oxå-håller det..eller ska jag lägga om det hela? Det är frågan för min del då. Spontansång kan funka ibland-men inte alltid ;)

/Marre

--- Slut citat ---
Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran..
Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Tack Uriah..dina synpunkter tas väl om hand..såklart :)

/Marre

Eddi:
Bra driv i gurorna och bra kontra av Marre första delen sedan försvinner sången lite och det tycker jag är synd. Jag saknar ett till tema här där låten kan exelera och där sången kan få flöda ut. Hur vet jag inte riktigt men försök med B F Dm och G ett par svängar för att sedan återgå till Am-stuket. Kanske funkar kanske inte?

Gurano:
Eko: Vi får se hur det blir med flera teman :). Vad gäller sången så tycker jag att det låter bra men jag överlåter funderingarna till Marre. Tack för lyssning!

Nu när jag lyssnar från jobbet så tycker jag att jag gjort gurorna lite för vassa istället för bumligheten? ? Kan det vara så eller beror det på mina sunkiga jobbhörlurar?

Ha de
Gurano

egghuvud:
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

Gurano:

--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:37:27 ---Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

--- Slut citat ---

Jo det var nog tänkt så att monotonin ska vara meditativ mer än variationsfångande. Ska se över guraljudet - kan nog stämma det du säger ang ljudbilden. Tyvärr så finns begränsningar i gitarrens ljud eftersom det är en riktig nybörjargitarr med den usla kvalité som man då har.
Det som förbryllar mig lite är att du skriver att du ofta undviker att säga något eftersom det inte finns nåt positivt att säga ???  Inget kan väl vara så dåligt :) eller...?
Ja ja - du tog dig i alla fall tid att säga nåt nu - tack!

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion