Forum > Demolåtar
Gurano & Marruschkka - Far away
Gurano:
Hej!
--- Citat från: Cube skrivet 19.01.2010, 19:55:43 ---Basen är ganska hög, har du mixat det något? Tycker med det blir lite jobbigt med samma tema under hela låten. hehe kör hårt med blommor och bin!!
--- Slut citat ---
Cube: eeeh..... bas? nä nån sådan finns inte! Som jag skrev i trådhuvudet så är de enda instrumenten kompguror, liten slogura, flöjt, orgel och sång - så vilken bas du hör vet nog bara du ;), men du kanske menar basigheten i kompgurorna? Uriah var inne på bumlighet - kanske är det detta du menar? Ska i alla fall se över saken. Temat består nog men kanske att jag lägger på lite flera slingor som varierar lite - vi får se.
Tack för lyssning
Gurano
clavinova:
Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!
Dividend:
Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...
Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...
Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)
bjurte:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 19.01.2010, 20:34:55 ---När Gurano skickade över denna gitarr-skiss igårkväll, så tände jag direkt..åååh..vilken fin lägerelds-sång..nånting sånt iaf :rolleyes:
Så jag tänkte:"Här kan jag lägga lite schysta indian-röster :P"..så där kom de..inom loppet av nån halvtimme...fortfarande inspirerad så skickade jag över till mr Gurano--och på den vägen är det.
Vore ju kul med nån kommentar på sången oxå-håller det..eller ska jag lägga om det hela? Det är frågan för min del då. Spontansång kan funka ibland-men inte alltid ;)
/Marre
--- Slut citat ---
Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran..
Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)
Gurano:
--- Citat från: clavinova skrivet 19.01.2010, 20:59:50 ---Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!
--- Slut citat ---
Tackar - vad roligt att du tycker att balansen är bra!
--- Citat från: Dividend skrivet 19.01.2010, 21:17:13 ---Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...
Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...
Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)
--- Slut citat ---
Hoppas inte att min musik gav upphov till liknelsen med den brända korven ;)
Kul att du gillar.
--- Citat från: uriah skrivet 19.01.2010, 21:38:10 ---Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran.. Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)
--- Slut citat ---
Ny verre - Nu har jag minskat bumligheten tror jag.
Ha de å tack för kommentarerna
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida