Oj, missat lite kommentarer här ser jag..
Håller med om att det låter som jonnerstone beskrev det i början, men att passningen till "hur Queensrÿche" vill låta är relevant. Ett tips är ju att plocka in Bass på sång i sådana här låtar med tanke på vad han sjungit i för typ av band innan - MEN YNOT gör det här förbannat bra. Tummen upp till alla inblandade!
Hej Bengis, tack. Ja, Bass hade nog funkat bra med, helt klart. Vi var ju nästan bandkompisar en gång i tiden med

Men visst gör ynot detta bra, han passar perfekt, enligt vad mitt mål var iaf. Tack!
Låten är asbra fram till "nevermore". Sen blir den plötsligt utstuderad.
Hej bow, ja nog är det utstuderat allt. Men jag ser nog det som något positivt faktiskt, antar att det var kritik från din sida. Du skulle nog anse samma sak om många av mina influenser är jag rädd

Alla kan inte lira ett ackord på guran, gnola ett ord på sången i 10 minuter
Kul att du gillade första delen iaf då. Den är väl lite rockigare i soundet.
Det tyska är nedtonat i sistea verren - bra tycker jag - nu är det en riktigt bra Freddy-låt och suveränt sjungen. Ska vi äntligen få se en FÄRDIG låt Freddy? Jag tycker det i alla fall.
Haha, tyskt. Ja, jag förstår nog vad du menar.. men tyskarna ska inte få ensamrätten där tycker jag.

Kul att du gillar sången.
Jag har ju massor med färdiga låtar

men inte här, det är klart. Det blir flera låtar i samma stil som håller på att göras klart. Så någon form av nedladdning blir det väl sen. Dock är det lite jobb kvar på denna än, lite missnöjd med några detaljer, sen så ska nog ynot gå på och sjunga/dubba lite av slutgrejerna, där jag sjunger ensam nu. Hans förslag, vilket jag tror är bra med, blir lite kontrast i soundet nu.
Tack Eko!
Detta är bra. Väldigt bra.
Dimmu borgir stuket gillas.. (orkestern). Detta är bättre än Dimmu borgir. Klart den bästa metal låt här, jag hört någonsin. (Tänker... finns andra bra så klart men det är i översta toppskicktet.)
Ynot funkar, han röst är så uttryckfull att det inte behövs growlpartier. (dimmu kör ju med både skriksång och vanlig sång i olika partiet.)
jävligt bra, jävligt välproducerad, jävligt sparad på min hårddisk.
Freddy, kör du LA strings på denna? 
Tack dividend, stora och fina ord. Dimmu har man lyssnat på och dom har djävligt bra orkestrala partier ibland - "Progrenies of the great apocalypse" - för att ta ett exempel.
Jag använder EWQL och LASS ja, samt Heavocity Evolve i detta projekt.
tack för kommentar och snälla ord.
Kanon detta! Härligt Zakk riff
Snyggt spelat, sjunget och proddat. Den häringa skall väl in på färdiga demon.
TACK! Zakk är mannen.