Fin stämning framkallas genom den upprepade pianofrasen strax innan sången börjar. Sången fångar stämningen bra. Inget överdrivet utan lätt tillbakahållen intensitet. Känslofullt och starkt. I den här räcker det enkla långt.
Skulle personligen inte vilja höra gitarrsolo troligtvis inte heller munspel i denna - åtminstone inte på det "vanliga" bluesviset. Snarare en lätt sakral kornett eller klarinett ala Jimmie Noone - The blues jumped a rabbit (1930-tal).
"The blues jumped a rabbit,
run him a solid mile,
The blues jumped a rabbit,
run him a solid mile.
When the blues overtook him,
he hollered like a newborn child."
Gehöret då:
Sax blir liiite marigt..Lirade på en alt sax för cirkus 15 år sedan.Det lät riktigt illa,svårast var att blöta den där träprylen rätt så det lät nåt,fast några låtar tog jag ut.Känner ingen sax lirare,så det är nog kört..Midi sax...nja kanske..kollar det.
Nåväl,jag skippar nog guran helt rätt.Snyggar jag till pianot och möter upp det mot orgeln,så kommer det nog att funka.Däremot har jag testat munspel,moll i 3:e position..Vänta med att såga tills du får höra det,det kommer i nästa version.Just nu brottas jag med basen,bas guran alltså - inte chefen! Hon sover

Tack för comment DG,och stort tack för att du inte sågade det otajta då jag är lite down nu..Jag är väl medveten om var det hackar på bas piano och orgel.Mest ville jag kolla vad det tycktes om låt ide´n,samt eventuella tips om fortsättning,och nu vet jag det - så nu kör jag!
Hang in there mate.
Mvh
Micael