Forum > Demolåtar

Freddy ft. YNOT - Scars

<< < (10/12) > >>

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

--- Slut citat ---

Dom så smakerna är även dom viktiga saker. Ska se över sången en sista sväng i slutmixen, ska försöka synka vissa partier lite bättre med. Ynot sjunger bra. "assarlåten" hängde jag inte med på, men det kanske ynot fattar? :D

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?
--- Slut citat ---

Förhoppningsvis går det åt rätt håll med kraxandet.  :blink:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.
--- Slut citat ---

Du har nog rätt där. Får se om jag kan få till det. Har känt samma sak faktiskt, men man hoppas lite att ingen annan reflekterar över det.. :) Det sista "you better heal my" låter fan osynkat med.. Inte samma flow.

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!
--- Slut citat ---

Gött, tack. Kan vara rätt tidskrävande med trummorna ibland. Det vet väl du om någon :)

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.
--- Slut citat ---

Kul! Ja, jag gillar när det händer saker, vilket ofta märks. Men det kan nog bli för mycket med, har svårt att inse när det går över gränsen. Tröttnar ganska fort. tack tack och tack.

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.

--- Slut citat ---

Videon är frän. Jag tror ynot kommer köra en sväng till med den, då kanske han även får med slutet ;) Han snackade iaf idag om att ändra lite saker. Vi får se.

Du lovade väl en fullängdare med chrome i år? :)

Ola:
Jag ger  :) :) :) :) :)
Wunderbar!
Bra jobbat!
bara nio låtar kvar då? så köper jag plattan  :wub:  :D
får nöja mig med singeln så länge...

Mvh

freddy:

--- Citat från: Guran skrivet 18.02.2010, 23:22:36 ---Jag ger  :) :) :) :) :)
Wunderbar!
Bra jobbat!
bara nio låtar kvar då? så köper jag plattan  :wub:  :D
får nöja mig med singeln så länge...

Mvh

--- Slut citat ---

Gott betyg, tack! Det är flera låtar i rullning faktiskt :)

ynot:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.02.2010, 01:26:56 ---Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?

andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.

Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!

Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.

Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.

--- Slut citat ---
tackar för en sketa bra komment
tar till o vässar lien o sekatören

tony

freddy:
Version 3

Ynot har sjungit in dom två sista partierna nu också. Så jag slipper vara ensamen där :) Blev lite mustigare. Han bjöd även på lite schyst ad lib mot slutet. Vad tycks?

(sången blev bitvis kanske lite hög nu istället, men det är sent och jag orkar inte fixa det nu)

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]

Lilla macen börjar tycka att jag inte ska ha låtar av denna storlek nu, trilskas.

natt natt! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion