Forum > Demolåtar

Freddy ft. YNOT - Scars

<< < (9/12) > >>

zorrow:
Kanon detta! Härligt Zakk riff B) Snyggt spelat, sjunget och proddat. Den häringa skall väl in på färdiga demon.

ynot:

ett litet försök att fånga låten
vet med mig lite missar

får se vad som tycks

freddy:
Oj, missat lite kommentarer här ser jag..

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 13.02.2010, 00:56:32 ---Håller med om att det låter som jonnerstone beskrev det i början, men att passningen till "hur Queensrÿche" vill låta är relevant. Ett tips är ju att plocka in Bass på sång i sådana här låtar med tanke på vad han sjungit i för typ av band innan - MEN YNOT gör det här förbannat bra. Tummen upp till alla inblandade!

--- Slut citat ---

Hej Bengis, tack. Ja, Bass hade nog funkat bra med, helt klart. Vi var ju nästan bandkompisar en gång i tiden med :) Men visst gör ynot detta bra, han passar perfekt, enligt vad mitt mål var iaf. Tack!

--- Citat från: bow35 skrivet 13.02.2010, 01:36:50 ---Låten är asbra fram till "nevermore". Sen blir den plötsligt utstuderad.

--- Slut citat ---

Hej bow, ja nog är det utstuderat allt. Men jag ser nog det som något positivt faktiskt, antar att det var kritik från din sida. Du skulle nog anse samma sak om många av mina influenser är jag rädd :)

Alla kan inte lira ett ackord på guran, gnola ett ord på sången i 10 minuter ;)

Kul att du gillade första delen iaf då. Den är väl lite rockigare i soundet.

--- Citat från: Eko skrivet 13.02.2010, 04:58:56 ---Det tyska är nedtonat i sistea verren - bra tycker jag - nu är det en riktigt bra Freddy-låt och suveränt sjungen. Ska vi äntligen få se en FÄRDIG låt Freddy? Jag tycker det i alla fall.

--- Slut citat ---

Haha, tyskt. Ja, jag förstår nog vad du menar.. men tyskarna ska inte få ensamrätten där tycker jag. :) Kul att du gillar sången.

Jag har ju massor med färdiga låtar :) men inte här, det är klart. Det blir flera låtar i samma stil som håller på att göras klart. Så någon form av nedladdning blir det väl sen. Dock är det lite jobb kvar på denna än, lite missnöjd med några detaljer, sen så ska nog ynot gå på och sjunga/dubba lite av slutgrejerna, där jag sjunger ensam nu. Hans förslag, vilket jag tror är bra med, blir lite kontrast i soundet nu.

Tack Eko!

--- Citat från: Dividend skrivet 13.02.2010, 10:16:57 ---Detta är bra. Väldigt bra.

Dimmu borgir stuket gillas.. (orkestern). Detta är bättre än Dimmu borgir. Klart den bästa metal låt här, jag hört någonsin. (Tänker... finns andra bra så klart men det är i översta toppskicktet.)

Ynot funkar, han röst är så uttryckfull att det inte behövs growlpartier. (dimmu kör ju med både skriksång och vanlig sång i olika partiet.)

jävligt bra, jävligt välproducerad, jävligt sparad på min hårddisk.

Freddy, kör du LA strings på denna? ;)

--- Slut citat ---

Tack dividend, stora och fina ord. Dimmu har man lyssnat på och dom har djävligt bra orkestrala partier ibland - "Progrenies of the great apocalypse" - för att ta ett exempel.

Jag använder EWQL och LASS ja, samt Heavocity Evolve i detta projekt.

tack för kommentar och snälla ord.

--- Citat från: zorrow skrivet 13.02.2010, 20:17:48 ---Kanon detta! Härligt Zakk riff B) Snyggt spelat, sjunget och proddat. Den häringa skall väl in på färdiga demon.

--- Slut citat ---

TACK! Zakk är mannen. ;)

freddy:

--- Citat från: ynot skrivet 17.02.2010, 00:43:16 ---ett litet försök att fånga låten
vet med mig lite missar

får se vad som tycks

--- Slut citat ---

Fränt!

Gillade rök-delen och gatu-videon mest. :) Passade bra in!

Kul med video, tack. 

Emulator:
Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?

andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.

Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!

Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.

Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion