Forum > Demolåtar
Dividend - Triumph
Emulator:
lyssnar på pianolåten och hittar nån hatkärleksgrej ;) bitvis bra fraseringar.....lite hamrigt dock men skit idet, är det oxo kört utan klaviatur?
lite spanska vibbar från några toner. känns bitvis lite onprovocerat stressat...mm....missförstå mig rätt.
Andra delar, framförallt mot slutet känns mycket lovande. Låter mer som taffelmusik 8heter det så)
Om du vill börja snegla på pianomusik kan jag rekommendera Gymnopedies, och det mesta av chopin ;)
EDIT: efter ett par varv, när noterna känns igen....blir det mycket bättre....
Dividend:
Hellu igen!
Kul att det inte bara är hat du känner för det :) Är du bra pianist? Jag var "hyfsad" för länge sedan, nu tar jag mig bara fram.
--- Citera ---lite hamrigt dock men skit idet, är det oxo kört utan klaviatur?
--- Slut citat ---
Försökte köra med Random Velocity, men min plugg är så dålig så den fattade inte...
Har ju billiga EWQL (silver) också och där ingår något piano eller två, men de blev ganska dissade av en jazzpianist jag känner...
Och ja, jag har ingen klaviatur med mig till kina. Kör skaletracker om jag får ont om idéer, annars hamrar jag väldigt mycket snabbare än det tar att få det "rätt" med keyboard. Iofs övningsfråga. Som snabbast kan jag, om jag har inspiration, sätta noter i 0.5minuter musik/1 minuters arbete. :) Oftast snabbare om jag använder klipp och klistra förstås..
--- Citera ---lite spanska vibbar från några toner. känns bitvis lite onprovocerat stressat...mm....missförstå mig rätt.
Andra delar, framförallt mot slutet känns mycket lovande. Låter mer som taffelmusik 8heter det så)
--- Slut citat ---
stressen märker jag också av där ja. Jag har helt enkelt tagit bort det mesta av stressmomenten i den nya versionen.
Vet inte vad det heter ;) Vad tänker du på för kompositörer?? :)
--- Citera ---Om du vill börja snegla på pianomusik kan jag rekommendera Gymnopedies, och det mesta av chopin
--- Slut citat ---
Gymnopedies är ju rätt bra om man vill öva ja, sägs det, långsammare än Chopin som är lite svårare? Har jag rätt? ;) Lyssnat mycket på dem har jag gjort. Fasen om jag inte har noterna till nåt av chopin med mig, skall leta. Hehe, får träna klaviatur i skaletracker med 8-bitars piano-sampling :D
Harmonica mike:
Hej Dividend.
Alltid samma njutning att höra på dina kompositioner.Du målar bilder med din musik.
När filmens värld får upp ögonen/öronen för din musik så kommer din lycka att vara gjord.
Det är där den hör hemma.Vackra landskap,halsbrytande och våghalsiga manövrar,lugna sansade svepningar blandat på ett mycket musikaliskt bord.En kulinarisk rätt likt en mäster kock som behärskar sin konst, får du öronen att fylla våra sinnen med drömmar,bilder och möjligheter.
Kanske inte din bästa komposition den nedre(pianot),men definitivt utvecklings bart.Mina ord är mera av en sammanfattning om vad du ger mig som lyssnare.
Det finns en kille till på forumet som är mycket duktig på att arra stråk till poplåtar,men detta, det är något helt annat.Du spelar i en egen division - så är det bara.
Tack.
Micael
Dividend:
Fan vad schysst du är! Tackar hemskt mycket!
Skall vi gifta oss på lördag? :lol: :lol:
Light Head:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.02.2007, 12:17:30 ---Hej Dividend.
Alltid samma njutning att höra på dina kompositioner.Du målar bilder med din musik.
När filmens värld får upp ögonen/öronen för din musik så kommer din lycka att vara gjord.
Det är där den hör hemma.Vackra landskap,halsbrytande och våghalsiga manövrar,lugna sansade svepningar blandat på ett mycket musikaliskt bord.En kulinarisk rätt likt en mäster kock som behärskar sin konst, får du öronen att fylla våra sinnen med drömmar,bilder och möjligheter.
Kanske inte din bästa komposition den nedre(pianot),men definitivt utvecklings bart.Mina ord är mera av en sammanfattning om vad du ger mig som lyssnare.
Det finns en kille till på forumet som är mycket duktig på att arra stråk till poplåtar,men detta, det är något helt annat.Du spelar i en egen division - så är det bara.
Tack.
Micael
--- Slut citat ---
Dividend kommer att få storhetsvansinne och skriva äääännu mer storslagen och bombastisk musik! ;-)
Men visst är det så, han lirar i en helt annan division än någon annan här på forumet!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida