Forum > Demolåtar

Dividend - Triumph

(1/6) > >>

Dividend:
OK, detta är sista pampiga riddarsage-musiken jag gör på länge. Måste förnya mig tror jag :ph34r:
Ang. antimidifiering kunde jag bara göra Random velocity, INTE swing i Triumph. De spelar helt enkelt för snabbt på slutet, de små blåssektionerna.

Den är pampig och typ ödesmättad.

Per_Rosqvist_-_Triumph.mp3

Ladda gärna ner och kommentera. All kritik är välkommen, dissningar och klagomål. Även råd, övriga, kommentarer, och lovprisningar är välkomna.

Emulator:
En lustig grej är att länken heter fem och i taggen står det test6 :)

Skitfint intro....låter tungt och mäktigt.

snyggt runt 1:20 nät det blir lite maffigare. Du har koll på detta!

Införskaffat vangelis 1492 (filmmusiken) än? inte som "gamla" vangelis..tips!

Skitbra..jag har egentligen inge kommentarer i nuläget, tycker det är mäktigt. Kanske skulle sitta fint med ytterligare melodiinslag, men bra som det är annars.

Dividend:

--- Citera ---En lustig grej är att länken heter fem och i taggen står det test6
--- Slut citat ---
 

Ja. det är väldigt lustigt. 6 är det som gäller. Vid 12 brukar det vara färdigt, men detta är ju kort så kanske 8 då..  :)


--- Citera ---Införskaffat vangelis 1492 (filmmusiken) än? inte som "gamla" vangelis..tips!
--- Slut citat ---

Nä, men jag får väl göra det. :) Vangelis är inte "dålig" som jag kanske råkade skriva, det är bara det att han inte verkade förnya sig tidigare... Ung. som Jarre, som var bäst på 70-talet :blink:

--- Citera ---Skitbra..jag har egentligen inge kommentarer i nuläget, tycker det är mäktigt. Kanske skulle sitta fint med ytterligare melodiinslag, men bra som det är annars.
--- Slut citat ---


Alltså slutet är ju kaotiskt, tom så att datorn eller vsti:erna inte hänger med på ett ställe. Får fixa det.
Kanske mer melodi ja, lugnt slut?
Tack så mycket!

/Per

Llauma:
Triumph har ett riktigt maffigt intro.. Skitfint! Fortsättningen är också skön med cellon. När stråkarna kommer in 1:14 så hade jag nog föredragit nåt svepande och stämningsfullt vacker. Det dom spelar nu känns lite för svårintagligt. Ett vackert och enkelt ledmotiv hade nog suttit fint. Dock är det lättare sagt än gjort. Annars är låten riktigt bra. Orkestreringen håller hög klass.

Pianolåten känns väldigt svår i nuvarande form. Men det finns delar i den jag gillar. Får man till mer dynamik och bättre pianoljud så kan det nog bli fint.

Dividend:
1:14... Tja, jag gillar dem och tycker de spelar nåt medeltida, march-aktigt och vackert :).... Men din åsikt är noterad! :)

Ang. pianolåten får jag plocka saker från det jag satt samman, blanda med orkester. Lyssnat mycket på Griegs (enda) pianokonsert de senaste dagarna

Kul att du gillade den första, och att du som jag ser något hopp för den andra ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion