Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marre, Steamman- Twilight
cykeln:
Gillade den förra gången jag lyssnade och det gör jag nu med
Elak gitarr
Snygg tungseggung som bakgrund till de talade partierna
Lite kina smyger sig in efter detta
Sen blir det nästan lite Mike Oldfield - gillar!
gitarrerna är j-ligt vassa - tungt
Tror absolut på att Marre ska sjunga på några partier
Kul att du gör detta - mer på den vägen tycker jag!
Yeayea
Dividend:
Kul att du återkom till denna bike! Jo Marre bör väl sjunga, om hon tycker det finns utrymme, rösten skär ju genom betong så det funkar ju alltid :) frågan är bara vad :unsure:
Kanske några strofer ur Baudelaire-dikten i fråga? Om det inte är för pretto :unsure: Eller så får man väl dikta nåt i samråd med henne... Ordlöst?
Tack för tyckande i vilket fall! :)
Håller på med en annan låt i denna stilen, rensar upp den inför gura-pålägg.. (Heter The eye of the Dolphin och finns i gammal version på kr, utan gura tror jag) (Om nån har ork och lust att lyssna på skräpet, slänger jag upp senaste mixen typ nu..)
Light Head:
På förekommen anledning,, har inte lyssnat på länge. Det är ju sjukt häftigt med Marr/CPU.
Skulle vilja ha fram gitarrerna lite mer i början, mera power där.
Hela stycket är väldigt teatraliskt, slår det mig nu. Ser en massa dansare framför mig, i långa fladdrande tygstycken,, röda.
Musik som känns som gjorde för någon sorts "performance". :wub:
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 17.03.2012, 12:06:38 ---På förekommen anledning,, har inte lyssnat på länge. Det är ju sjukt häftigt med Marr/CPU.
Skulle vilja ha fram gitarrerna lite mer i början, mera power där.
Hela stycket är väldigt teatraliskt, slår det mig nu. Ser en massa dansare framför mig, i långa fladdrande tygstycken,, röda.
Musik som känns som gjorde för någon sorts "performance". :wub:
--- Slut citat ---
Hej! Tack för tankar! Jag tänker mig en typ av "performance" på den här, mitt electronica-projekt ska utmynna i en tema-platta, där denna låt är med. Får väl skriva 4 till förutom de som redan existerar.
Jag mixar om den här lite proffsigare idagarna, tänkt ut ett sångparti för Marre, i partiet där gitarrerna maler på lite för länge, ska de dämpas och Marre in och med sin änglastämma vibrera sönder musikens grundvalar!
Låten ligger kvar i trådhuvudet, för den som vill lyssna :)
Harmonica mike:
Bra bump Biken..Denna har jag missat.
Många sköna ingredienser i denna Per.En resa i musik,finner inget att klaga på.Mix/lir ligger i symbios med varandra.
Hattarna åker rakt upp i luften igen,denna gång var det en hel folkmassa som synkade kastet :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida