Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Marre, Steamman- Twilight

<< < (3/13) > >>

Dividend:
NY VERSION!

Fick ihop en dundermelodi på slutet (gammal melodi med material av nya noter infogade här och var och sista 8 takterna helt nya noter. Lite hexatonisk är den dock.)

Därefter ett avslut kompgura lagd åt gitarristen Steamman här på kr!

Wernborg:
Riktigt oväntat när det samplade riffet dundrade igång. Funkar bra.

Lite TV-såpapukor och körer också. Robinson och Riket och sånt. Pianot i det partiet är lite för struttigt. Hade nog önskat mer flyt i melodin där. Stråkarna är på tok för höga också då jag uppfattar det som att piano spelar huvudrollen där och nästan drunknar i harts.

Ett tajtare och distigare gitarriff ihop med såpapukorna och körerna hade varit fint tror jag.

Tycker jag hör lite avklippta ljudfiler här och där också. Tona ut dom istället för att klippa rakt av?

Ja, detta var verkligen annorlunda för att komma från dig. Tycker du ska fortsätta på denna bana.

Gurano:
Hej
Lyssnar för första gången nu - och jag har inte läst vad de andra skrivit. Det 1a som slår mig är att introflöjten inte låter äkta. Tycker även att de tunga gurorna (är de äkta?) är lite för tunga för musiken, dessutom gör de en volymfnurra vid 1.39. Visst är det bra att bryta ett lungt parti med tyngre grejor men jag tycker som sagt att gurorna kan lättas lite. Vissa pianonedslag är för starka - låter lite som att man av misstag råkade trycka till för hårt. Men dessa synpunkter är enbart utifrån min smak. Jag tror att detta kan bli bra som vanligt....... ;)
Jag skulle oxå ha lagt på en mer pumpande bas och kanske sång ?
Ett mäktigt stycke som vanligt

Ha de
Gurano

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 17.01.2010, 19:16:28 ---Nu börjar det likna något!!

Hoppas att du är fast i detta träsk, fyllt av syntar, gamla violinister, pianister,, och någon dödsmetalwannabee, länge!

Du har mycket att bidra med här och det är en frisk fläkt. Du är lite i gränslandet mot t.ex. Lambretta å liknande.

Detta är faktiskt för jäkla inspirerande!   ^_^

--- Slut citat ---

Kul LH! Har inte hört lambretta :)
Trevligt att göra dig inspirerad!

--- Citat från: Wernborg skrivet 17.01.2010, 23:05:45 ---Riktigt oväntat när det samplade riffet dundrade igång. Funkar bra.

Lite TV-såpapukor och körer också. Robinson och Riket och sånt. Pianot i det partiet är lite för struttigt. Hade nog önskat mer flyt i melodin där. Stråkarna är på tok för höga också då jag uppfattar det som att piano spelar huvudrollen där och nästan drunknar i harts.

Ett tajtare och distigare gitarriff ihop med såpapukorna och körerna hade varit fint tror jag.

Tycker jag hör lite avklippta ljudfiler här och där också. Tona ut dom istället för att klippa rakt av?

Ja, detta var verkligen annorlunda för att komma från dig. Tycker du ska fortsätta på denna bana.

--- Slut citat ---

Tack för kommentarer, som var bra, pukan bytar jag nog mot en fet digidrum eller nåt. Hade inget techno-puka, så tog en WAGNERKAGGE! :D
Tona ut, pianot, violinen. Noterat! (Och medhåll.)

--- Citat från: Gurano skrivet 17.01.2010, 23:24:40 ---Hej
Lyssnar för första gången nu - och jag har inte läst vad de andra skrivit. Det 1a som slår mig är att introflöjten inte låter äkta. Tycker även att de tunga gurorna (är de äkta?) är lite för tunga för musiken, dessutom gör de en volymfnurra vid 1.39. Visst är det bra att bryta ett lungt parti med tyngre grejor men jag tycker som sagt att gurorna kan lättas lite. Vissa pianonedslag är för starka - låter lite som att man av misstag råkade trycka till för hårt. Men dessa synpunkter är enbart utifrån min smak. Jag tror att detta kan bli bra som vanligt....... ;)
Jag skulle oxå ha lagt på en mer pumpande bas och kanske sång ?
Ett mäktigt stycke som vanligt

--- Slut citat ---

introflöjten har delay och skall inte låta äkta.
Tunggurorna är inte säkert med i slutverren. Det är från en låt av Carcass från 80-90talet. jag ställde faktiskt bpm efter den samplingen, för hela låten. (84bm) pianot, medhåll.
pumpande bas  :unsure: Ja, kanske det!!

Tack så mycket för comment!

Emulator:
mm. introt låter lite platt ja som gurano skrev.

I övrigt kan detta bli bra med riffet där. Skulle kunna tänka mig att du skitar ner allt mer och gör hela bilden lite vassare och elakare och mer basig.

go go go :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion