Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Envy
zorrow:
--- Citat från: perrra skrivet 23.01.2010, 20:21:06 ---Blir man sån här när man -KAN- spela gitarr? Eller hur är det? :D
Det är just sån här musik som är alldeles för hård för mig som dansbandskille :wub:
Jag blir ju rädd för varje anslag.
Men det är jävligt bra proddat, jag är sjukligt avis på hur du får och lyckas få fram så jävla distade guror så tydliga!!
Omöjligt för mig, men då behöver jag aldrig knappt jobba med ås mycket dist :P :wub: :lol: så jag har nog inte lärt mig bara!'
7MArcus
--- Slut citat ---
Tack för vänliga ord. Jag vet fortfarnde inte om jag kan spela gitarr eller bara klinka lite :wub:... För att få fram gurorna skär jag dem rätt hårt i botten från ca 200 Hz för att ge plats åt basen som jag fixar och trixar med rejält mycket för att den skall få både topp och botten. Efterom basen dubblar riffen hela låten spelar det ingen roll att man skär i gitarrerna för man får tyng ändå men här skiljer det sig mellan musikstilar. Dubblerar basen inte gitarren så måste gitarren få lite mer botten tycker jag för att inte låta klen. Men man kan skära en hel del ändå... Det är hela tiden fyra gitarrer i riffen med två olika distade ljud. Ett par rätt ut höger poch vänster och ett par strax innanför. Jag har ingen kompression i mixen på gitarrerna för det finns det redan i förinställningen lite av och det låter inte bra om man komprimerar gitarrerna för mycket. Om du gillar soundet på gitarrerna hjälper jag gärna till om jag kan. Det är bara att PMa eller så tar vi det öppet. Tack för lyssning och lycka till med soundet!
mahan:
Tjou Zorrow!
Detta lägger sig som sammet runt Obbnäsarns hjärta! LIKE IT!
Snygga sound, bra lirat och snyggt proddat.
BAra en sak som jag hittar att såga på och det e sången...
Du har nog en bra sångröst men i detta alster skulle det krävas muchos mera tryck o attityd iden för att ge nåra tilläggspåäng. Nu låter det aningen "tamt" i början, bättrar dock lite mot slutet när du får upp farten, så ........... upp med lite "sketigare" sång! :)
bra jobbat!
h. johan
zorrow:
Tackar Mahan! Vi är två som sjunger och uppdelningen är enligt följande - min kompis sjunger det som låter bra och jag det som låter mindre bra :unsure: men versen i början är kompisen som är egenföretagare och har arbetstider mellan 10.00 och 06.00 i normalfallet :wacko: vilket gör att det är svårt att boka upp honom för inspelning för en normal familjefar... Den lite återhållsamma stilen i är B) i mina öron. Men kanske, kanske lite mer tryck... Om jag lyckas få tag i honom skall vi prova ett omtag. Tack igen för lyssning och kreativ kommentar. :D
hogge:
Du har missat mitt tidigare inlägg tror jag??
Men näääeeeejj... Det här gör faan ont i öronen!!
Låten skulle kunna vara skitbra, men är så obehagligt vasst mixad att jag bara måste stänga av.. Det bara skriker i lurarna..
Men jag hör ju, trots allt (när jag har tagit av mig lurarna & sitter med dom bredvid mig) att det här skulle kunna vara så mycket bättre.. Även om allt kräver ett producent-möte gällande mix och arrangemang..
:rolleyes:
zorrow:
Hogge - du har så rätt... Tack för din frispråkighet! Jag har inte haft tid till musiken eller KR nu på ett tag men feber och sjukfrånvaro kan visa sig gagna kulturen ;) Jag har spelat om alla gitarrer och har mixat väldigt annorlunda.... Kanske, kanske låter det lite mindre vasst... eller :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida