Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Envy

<< < (5/7) > >>

bjurte:
Go Kväll..
Du skulle inte kunna lägga upp första upplagan så man kan jämföra??
Men så här spontant kan jag tycka att trummorna särskilt i versen var lite för mycket i denna mix,har för mig att jag gillade dom bättre i förra versionen.Men som sagt lägg upp båda så vi får jämföra..(sorry)
Här blev det lite för mycket "standard EZ Drumer" ist för det egna soundet du faktiskt  lyckats skruva fram.
MEN... så är det oxo som så att jag bytt lyssning tillbaka till min gamla och inte riktigt hunnit ställa om öronen..
Förutom trummorna låter det annars kanon...

Bengan_gbg:
Kool låt Z - jag förundras alltid över hur du får till det!

zorrow:
Uriah - gamla versionen finns på länk i första posten. Jag har samma trummor men de är höjda lite. Kanske för mycket? Basen har fått mer lågbas och mindre plonk. Gitarrerna är spelade med samma typ av ljudinställning istället för två olika som i förra mixen.

Bengan - Tack för lyssning och kommentar. Jag ber att få återgälda din artighet!

Bengan_gbg:
Ja det är ju en jevvligt ball svit du håller på med och det lilla jag hört låter bra. Det här är ju en skapligt "avig" låt för en annan som bara kör rakt fram :) Men hatten av!

bjurte:
God morgon!
Nu har jag lyssnat lite mer på båda versionerna
Så jag kan börja med att konstatera att det där med trummorna har med min nya-gammla lyssnings anl. att göra.
Tar väl lite tid att komma in i den. ;)
Annars så måste jag säga att gitarrsoundet på den nya gillas mer.
MEN!! Jag saknar 'skrammel basen' ..Den försvann ju helt nu.. :o   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion