Forum > Färdiga produktioner

Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet

<< < (11/15) > >>

zorrow:
Ja lite vass är det kanske men undrar om det inte är ssss ljuden som orsakar den känslan helt och hållet. Räcker det inte med att skära EQt på sången? Lite mer botten kan väl också acken få. Den behöver det för värmens skull. Bra knåpat grabbar, och vilken strata! Härligt lir! Mums!  B)

Eddi:

--- Citat från: robblar skrivet 18.01.2010, 19:17:00 ---Godlåt!

Jeg er ingen lydtekniker, men her er noen kommentarer utifra "magefølelse"  :) (Man må jo "synse" litt)
Litt usikker på hva jeg synes om akk-gitarene. Tror jeg ville lagt én og skrudd den nærmere midten. Blir litt mas for meg med forskjellig rytmemønster i høyre og venstre gitarspor. Og noe lavere volum, akkgitarene er veldig langt frem. Kanskje panorert el-gitaren ut en smule. Eller.. kanskje en stereo delay. Muligens kunne elgitaren, i alle fall under solopartiene, rett og slett justeres litt opp i volum. Synes den drukner litt. Sangen også.

Men.. når alt er sagt. Låten er svinbra.

-Robert

--- Slut citat ---
:D Tack Robban - tror det mesta är fixat i nya verren.

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 18.01.2010, 20:09:02 ---okej, hemma nu, och härifrån hemdatorn äre ju inga problems att lyssna...

minimalist som jag är så måste jag säga att jag gillade första versionen bättre.
känns lite som ' för många kockar' - syndromet just nu...
men det är ju en SMAKSAK   :D  förstås...

--- Slut citat ---
:D och på dagens meny har vi en pyttipanna med spaggeti och köttbullar. Njä minimalistiskt kan man ju inte anklaga detta för att vara. Tack för tyck Kon-trollet.

--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2010, 14:44:54 ---
--- Citat från: uriah skrivet 18.01.2010, 13:49:12 ---Dom där "Fiskbenen" Freddy snackar om är Bra och Gratis,prova ladda hemm hela sviten,gillar kompressorn oxo.

--- Slut citat ---

Dom där känner jag igen. Har faktiskt provat deessern också tills jag tog i för mycket, och hörde att jag läspade.