Forum > Färdiga produktioner

Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet

<< < (11/15) > >>

zorrow:
Ja lite vass är det kanske men undrar om det inte är ssss ljuden som orsakar den känslan helt och hållet. Räcker det inte med att skära EQt på sången? Lite mer botten kan väl också acken få. Den behöver det för värmens skull. Bra knåpat grabbar, och vilken strata! Härligt lir! Mums!  B)

Eddi:

--- Citat från: robblar skrivet 18.01.2010, 19:17:00 ---Godlåt!

Jeg er ingen lydtekniker, men her er noen kommentarer utifra "magefølelse"  :) (Man må jo "synse" litt)
Litt usikker på hva jeg synes om akk-gitarene. Tror jeg ville lagt én og skrudd den nærmere midten. Blir litt mas for meg med forskjellig rytmemønster i høyre og venstre gitarspor. Og noe lavere volum, akkgitarene er veldig langt frem. Kanskje panorert el-gitaren ut en smule. Eller.. kanskje en stereo delay. Muligens kunne elgitaren, i alle fall under solopartiene, rett og slett justeres litt opp i volum. Synes den drukner litt. Sangen også.

Men.. når alt er sagt. Låten er svinbra.

-Robert

--- Slut citat ---
:D Tack Robban - tror det mesta är fixat i nya verren.

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 18.01.2010, 20:09:02 ---okej, hemma nu, och härifrån hemdatorn äre ju inga problems att lyssna...

minimalist som jag är så måste jag säga att jag gillade första versionen bättre.
känns lite som ' för många kockar' - syndromet just nu...
men det är ju en SMAKSAK   :D  förstås...

--- Slut citat ---
:D och på dagens meny har vi en pyttipanna med spaggeti och köttbullar. Njä minimalistiskt kan man ju inte anklaga detta för att vara. Tack för tyck Kon-trollet.

--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2010, 14:44:54 ---
--- Citat från: uriah skrivet 18.01.2010, 13:49:12 ---Dom där "Fiskbenen" Freddy snackar om är Bra och Gratis,prova ladda hemm hela sviten,gillar kompressorn oxo.

--- Slut citat ---

Dom där känner jag igen. Har faktiskt provat deessern också tills jag tog i för mycket, och hörde att jag läspade.

--- Slut citat ---
Jo jag lyckades ladda hem fiskbenen som Freddy tipsade om - tack för det - nu bar det sig inte bättre än att jag efter ett antal försök ändå skippade D-essern och tog bort ADT-pluggen samt EQ-ade hoppas ESSEN är uthärdliga nu.

--- Citat från: hogge skrivet 18.01.2010, 20:16:17 ---
--- Citat från: Eko skrivet 18.01.2010, 10:18:18 ---Jepp det är lite essigt - mixjobb ikväll tror jag. De-esser tror inte jag att jag har i C5 för Mac så det blir att EQ:a

--- Slut citat ---
Men Du har ju deesser i UX2:an.. I alla fall jag! Men det är klart att då får Du ju sjunga igen...

Hur som helst.. Håller med Freddy om s-ljuden. Men även i övrigt så låter den här lite.. Vet inte hur jag ska uttrycka mig (kan ju inte facktermerna), men skramlig!? Liksom lite för vass överlag.. Kan det vara EQ:t?
Hoppas Du förstå vad jag menar.. Det kan ju vara mina lurar också, men här hos mig får denna mix inte godkänt tyvärr.

Som låt betraktat.. Hmm.. Njaee.. Inte heller där kan jag göra vågen tyvärr.. Allt är väl utfört rent musikaliskt, men låten vill sig inte riktigt.. Beklagar!

--- Slut citat ---
Kanske mindre skramligt i nya mixen nu då Hogge - men låten blir ju inte bättre för det. Tack för tyck.

--- Citat från: zorrow skrivet 18.01.2010, 21:10:31 ---Ja lite vass är det kanske men undrar om det inte är ssss ljuden som orsakar den känslan helt och hållet. Räcker det inte med att skära EQt på sången? Lite mer botten kan väl också acken få. Den behöver det för värmens skull. Bra knåpat grabbar, och vilken strata! Härligt lir! Mums!  B)

--- Slut citat ---
:D Jo det är fina gitarrljud i denna nu - tycker jag också. Tack för tyck Z

Och som sagt ny verre i första posten.

bjurte:
Bästa mixen hitills!!!
Det ända jag skulle villja ändra på är kicken som är lite för hög kanske??

/en av kockarna.. :lol:

MaxB:

--- Citat från: uriah skrivet 19.01.2010, 17:31:40 ---Bästa mixen hitills!!!
Det ända jag skulle villja ändra på är kicken som är lite för hög kanske??

/en av kockarna.. :lol:

--- Slut citat ---

Du är min idol Uriah!
Jag funderar på cymbalen, som jag minns tidigare var lite hög på något ställe.
/jag tillagade gräddsåsen

Eddi:
Inte så många lyssningar på förra versionen och bara kock-svar - antar att den är helt färdig nu då!
Men det blev en version till med smärre ändringar i all fall.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion