Forum > Färdiga produktioner
Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet
zorrow:
Bättre med ess ljuden! Men Uriah har rätt kaggen har bara smäck utan botten och smäcket ligger lite för högt. Pilla lite till tycker jag.
Emulator:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 15.01.2010, 10:07:24 ---jag gillar detta, tycker att fler borde värna om vårat modersmål.
--- Slut citat ---
Ja visst, vi skall vara rädda om vårt modersmål.
Sorry, men det va upplagt för en sån fin besserwissersmasch.
Kaggen låter blä. Klickar till bara, inget bra bottenljud alls. I övrigt saknar jag lågt mellanregister också, det känns som det är urgröpt där, alternativt kan det vara mixat i högtalare med frekvensåtergivning som är stark i de frekvenserna?
I övrigt tycker jag mycket är snyggt, många bra gitarrfiguere och bra solon!
Sången funkar, lite sjösjukesvaj ibland jag inte gillar -men det är ju tycke och smak.
Om mixen skulle lägga sig lite mer jämt så vore det fint:)
MaxB:
Har laddat mp3:an i mjukvaran Rockbox, i iPod:en, för att njuta på väg hem.
Vilken tur att Rockbox finns, så att man slipper iPod:ens hemska mjukvara som sabbar filerna då de ska lagras i mp3-spelaren.
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.01.2010, 19:12:39 ---...så att man slipper iPod:ens hemska mjukvara som sabbar filerna då de ska lagras i mp3-spelaren.
--- Slut citat ---
HUH?
MaxB:
--- Citat från: freddy skrivet 21.01.2010, 19:30:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.01.2010, 19:12:39 ---...så att man slipper iPod:ens hemska mjukvara som sabbar filerna då de ska lagras i mp3-spelaren.
--- Slut citat ---
HUH?
--- Slut citat ---
Då man med iTunes ska lägga in musik i denna gamla iPod Nano, får mp3-filerna ett kryptiskt namn och det är bara id3-taggarna man kan använda för att hitta låtarna. Kan inte heller använda iTunes på tre datorer (inne, studion och arbetet) för att lägga till en mp3:a. Bara från en dator eller annars radera allt som finns i iPod och sen synka med nästa dator...
Med mjukvaran Rockbox i iPod:en fungerar min iPod Nano (ver3 ?) som vilken USB-enhet som helst. Anslut sladden -> datorn hittar ny enhet -> dra filerna till eller från iPod:en -> filer och katalogstruktur blir som jag skapat dem. Rockbox rockar i iPod!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida