Forum > Färdiga produktioner

Kyrkoinspelning av sångkören Farin från Söderhamn.

<< < (4/4)

Håkan Nilsson:
Bluessolon... Då vill i alla fall jag ha basist och trummis bredvid mig. Jag kan inte göra nånting bra utan dom.  :unsure:
Fast det är väldigt kul att bara vara tekniker också. Lämnade ifrån mig cdn till en av sångerskorna igår, hon trodde inte det gicj att spela in bättre än så här. Fast det går det ju. Jag tror att samma kyrka skulle kunna bli perfekt om man ställde upp kör och solister exakt framför mickarna inför de olika låtarna. Efterklangen är ju väldigt vacker egentligen, det är det att det blir åt h-e för mycket av den. Fler mickar och närmare så blir det perfekt.

Edit: Flygeln låter annorlunda/bättre på introt pga att jag dragit ner de tre sångmickarna då, det var nåt störigt skrammel där framme vid kören just då.
Jag har gasat eq ganska mycket vid ca 3 khz och skurit bas, det tog bort mycket av det dova ekot. Rösterna blir lite vassa av det, men utan den eqn blev efterklangen olidlig. Det minst dåliga alternativet tyckte jag.

Ska lägga ut nån av de andra låtarna i morrn tror jag. Jag la inte ner så mycket tid på det här, hoppas få göra om det när de övar nånstans och vi kan ta en låt i taget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion