Forum > Färdiga produktioner
Kyrkoinspelning av sångkören Farin från Söderhamn.
MaxB:
enkelt och vackert. Upplevde pianot initialt för dominant men inte sen.
Inte en fantastisk utan ganska vanlig röst som gör sitt jobb bra.
equality:
Vackert! Förutsättningarna för en bra ljud i en stenkyrka är mycket svåra, antar jag. Fick ratta en gång för länge sen på mixern i Linköpings domkyrka (stenkyrka med världens längsta efterklang, man hör alltså inte vad prellen säger från nedersta bänk) under en körinspelnng. Det hängde två par mickar från taket var sjätte meter eller så och det var häftigt hur snabbt och enkelt man kunder reglera efterklangen beroende på hur många rumsmickspar man drog upp.
Ljudet här är ganska hårt och kallt. Vet inte om man kan eq:a sig till något annat i en stenkyrka. Utifrån förutsättningarna låter det som ett utmärkt jobb, inte minst flygelinspelningen.
Dividend:
JAg gillade inte låten.
SÅngerskan, däremot gillade jag. Mycket. Rätt inlevelse och röst för att bära upp texten (som är något mer genomarbetad än man först trodde).
Marruschkka:
Jo, det låter riktigt fint om både inspelning och tjej :P
Jag gillar hennes smått nasala uttryck i rösten-det gör att hon får en egen prägel, sen är hon innerlig och sjunger sin text på ett sätt som går in, bra inlevelse.
Gillar :P
/Marre
Eddi:
Tack. Det var riktigt fint både låt, piano och solist tyckte mig ana en hel del röstresurser i kören också, åt det höga hållet.Saknade dock ett litet litet bluessolo där Håkan, var det helt omöjligt att få till ett sånt? :D
Kul att du har många strängar på din lyra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida