Forum > Demolåtar
mahan - BIGBLUESBAND
egghuvud:
Det känns lyxigt för att vara sådan där gubbarock. men jag gillar det.
Inte mycket att säga om detta. Kanske skulle man önska lite mer botten i mixen låter som att det saknas övre basregister/nedre mellanregister. :)
Emulator:
Skönt gubbgung!
har en liten invändning, och jag tycker du skulle fimpa körerna faktiskt. tror det skulle låta mer whiskyblues, mer...öhm. autentiskt? :wacko:
Bra!
freddy:
Inga nyheter här direkt mahan, ni kan detta.
Jag tycker mixen låter bra för genren. Lite inne på uriahs spår, vill ha mer värme i gitarrljudet dock. Tycker att det första solot har bra sound, det efter första versen. Är det olika stärkare/moduleringar/gitarrer?
Basen är lite bumlig med i mina högtalare. Blir lite basöverslag ibland om du förstår vad jag menar.
En låt som nog skulle göra sig bra live. Emu har nog en poäng med kören med, känns inte som den behövs egentligen.
Bluesa på!
hogge:
Som jag skrivit så många gånger förr till H-Mike... Blues är ju inte min grej alls.. Hemma i soffan kan jag t.o.m. tycka att det är en riktigt tråkig form av musik (för mig, that is..).. Men live, på en rökig & urinstinkande liten pub någonstans är det kanske det bästa som finns..
Efter några pilsner så skulle jag absolut "fylle-gunga" framför scenen till detta.. Otroligt snyggt och välgjort är det ju (som vanligt).. Mycket bra lirat & sjunget..
..Men nu befinner jag mig hemma i soffan, nykter upp på allt elände, så då går jag snabbt vidare till nästa låt..
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2010, 01:04:01 ---Jomän, det gungar gott det här! Och ljudbilden är go och fin!
--- Slut citat ---
Tack för dom orden och lyssningen! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida