Forum > Demolåtar
mahan - BIGBLUESBAND
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:45:33 ---Det känns lyxigt för att vara sådan där gubbarock. men jag gillar det.
Inte mycket att säga om detta. Kanske skulle man önska lite mer botten i mixen låter som att det saknas övre basregister/nedre mellanregister. :)
--- Slut citat ---
Tjou egget!
Gubbarna bugar o båkkar, ska se över mixen! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.01.2010, 17:54:47 ---Skönt gubbgung!
har en liten invändning, och jag tycker du skulle fimpa körerna faktiskt. tror det skulle låta mer whiskyblues, mer...öhm. autentiskt? :wacko:
Bra!
--- Slut citat ---
Tjou EMU!
Gubbegung med gitarr så tung
gubbegung med stämmasjung
Stämmor är mitt varumärke så dom slipper ni aldrig :angry:
Näemen, skojar bara... visst kan det ibland bli för mycket av det "goda" så... ska ge din invändning en tanke!
Takk o bokk för avlyssning och återhöring :D
h. johan
mahan:
--- Citat från: freddy skrivet 21.01.2010, 19:54:03 ---Inga nyheter här direkt mahan, ni kan detta.
Jag tycker mixen låter bra för genren. Lite inne på uriahs spår, vill ha mer värme i gitarrljudet dock. Tycker att det första solot har bra sound, det efter första versen. Är det olika stärkare/moduleringar/gitarrer?
Basen är lite bumlig med i mina högtalare. Blir lite basöverslag ibland om du förstår vad jag menar.
En låt som nog skulle göra sig bra live. Emu har nog en poäng med kören med, känns inte som den behövs egentligen.
Bluesa på!
--- Slut citat ---
Tjou Freddy!
På gitarrsoundfrågan vågar jag inte svara, alla deltagande har ju aldrig träffat varann på riktigt och jag vet faktiskt inte hurudana styrkare o guror grabbarna kör med, men det hörs ju att det är olika lirar med olika soundsmak, vilket jag tycker e bra. Basen då, ska kolla över mixen om det finns nåt att göra åt den.
Tack för lyssning o bra respond! :)
h. johan "and the gubbs"
mahan:
--- Citat från: hogge skrivet 22.01.2010, 12:11:30 ---Som jag skrivit så många gånger förr till H-Mike... Blues är ju inte min grej alls.. Hemma i soffan kan jag t.o.m. tycka att det är en riktigt tråkig form av musik (för mig, that is..).. Men live, på en rökig & urinstinkande liten pub någonstans är det kanske det bästa som finns..
Efter några pilsner så skulle jag absolut "fylle-gunga" framför scenen till detta.. Otroligt snyggt och välgjort är det ju (som vanligt).. Mycket bra lirat & sjunget..
..Men nu befinner jag mig hemma i soffan, nykter upp på allt elände, så då går jag snabbt vidare till nästa låt..
--- Slut citat ---
Tjou å skål på dej Hogge!
Hoppas du nu har hittat pluntan o inget annat gör 'än lyssnar på finsksvensk bluesmusik! :lol: :D
Kul i varje fall att du orkade med en lyssning, tack! :)
h. johan
hogge:
--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2010, 21:23:54 ---Tjou å skål på dej Hogge!
Hoppas du nu har hittat pluntan o inget annat gör 'än lyssnar på finsksvensk bluesmusik! :lol: :D
Kul i varje fall att du orkade med en lyssning, tack! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Inom kort Johan så är jag där jag ska.. Inom kort kör jag denna på högsta volym :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida