Forum > Demolåtar

mahan - BIGBLUESBAND

(1/6) > >>

mahan:
Tjou!
Ett nytt projekt, ett samarbetsprojekt med mina finska vänner. Blues må vara genre och grabbarna loose! Låten e fortfarande på utvecklingsnivå så all uppbyggande kritik tas emot både på finska o svenska! :D

GRUPP: The Big Blues Band (TBBB)
LÅTNAMN:  I´M A DOGMAN
KOMPOSITÖR: Kari
ANDRA MEDVERKANDE: Kari, Jussi, Iiro och Mahan
TRUMMOR, ORGAN, KOMP, SÅNG O STÄMMOR: Mahan
BAS: Kari
SOLOGITARRER: Kari, Jussi och Iiro
ARR o MIXo MAST:  Mahan
INSPELNINGSÅR: 2010
MEDIA:  mp3
TID: 4:36

Meningen är att detta skall utlösa en skiva i nåt skede med nåra av samarbetsgruppens låtar. Här e en av låtarna:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/BIGBLUESBAND/I%b4M%20A%20DOGMAN-02.mp3[/mp3]

Nu har alla grabbarna lirat sina egna originalsoolon och då låter det såhär:
VERSION 2, 16 jaunuari 2010:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/BIGBLUESBAND/IM%20A%20DOGMAN-04_OK.mp3[/mp3]

Hoppas det ännu finns tid för lyssning o kommentarer :wub:

h. PÄRKKELE o Johan :D

Eddi:
PERKÄLA KYLÄÄ - ja det var väl ungefär mitt finska ordförråd :D förmodligen felstavat.
Old Blues School här underbart men hur gör ni på en eventuell scen med dina stämmor?
As-skönt drag här den ena (den ljusa) gitarren skulle upp lite mer tycker jag annars inga nits. Hur hinner du med allt Johan?

mahan:

--- Citat från: Eko skrivet 09.01.2010, 23:48:02 ---PERKÄLA KYLÄÄ - ja det var väl ungefär mitt finska ordförråd :D förmodligen felstavat.
Old Blues School här underbart men hur gör ni på en eventuell scen med dina stämmor?
As-skönt drag här den ena (den ljusa) gitarren skulle upp lite mer tycker jag annars inga nits. Hur hinner du med allt Johan?

--- Slut citat ---
HAHHALÅÅÅJAPÄRKKELE! :lol:
Där kom mina bästa ord utom det häftigaste "jumalauta"!
Nåväl, alla kan lära sig svära men att lära sig att lira e sen en helt annan sak!
Vi har på samma sätt som KR ett finskt forum som jobbar ihop och därav kommer detta projekt. Vill ju presentera med stolthet ett finskt samarbete. Tror att jag kan presentera KR för dem som ett samnordiskt musikforum och på samma gång stå till tjänst som tolk om det behövs. Då tror jag att vi verkligen kan stämma upp som ett verkligt NORDISKT SAMARBETSFORUM! :)

h.   johan

mahan:
Tjou! o BUMP!
Berättade för mina finska vänner som spelar med på låten hur god respons man får på låtar man ställer upp här :rolleyes: :lol: :D
Man behöver inte kommentera på finska, swedish går åxå jätterfint ;)

h.   johan

Gurano:
En schysst klassiskt blues som man lätt gungar i takt till. Låter som ett bra samarbete.
Har egentligen inga tips att ge, för detta kan ni bättre än jag. Tyckte extra om sologuran/sologurorna :)

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion