Forum > Demolåtar

Gurano - A piece of Asia

<< < (2/5) > >>

EasyPeasy:
Låter gott! Jag är lite av en mainstream-lyssnare så för mig är detta lite svårlyssnat då det inte är någon vanlig 4beats -melodi.. Minimalt med instrument, men ändå fullt av ljud. Man borde kanske hålla det så?
Bra mixat och sköna ljud, fortsätt jobba!  :)

//Easy

Clemens:
Passar riktigt bra som installationsmusik..annars..k anske lite för många strängar på din lyra?  :D  kunde kanske vara lite sparsammare spelat..men sitter ihop bra, och bra ljud gör att denna funkar!  :) /C

Kornstad:
Det retar mig att ha en tråd så här bland de andra som jag inte kommenterat på.
Vet dock inte riktigt vad jag skall skriva då detta inte alls är min melodi.

Jag kan uppleva det som att det i vissa partier spelas lite "för mycket" eller hur jag skall säga.
Känner inte heller att jag riktigt hittar något tydligt tema som jag kan följa i låten, men det kanske är för att detta inte är min typ av musik.

Ljuden är snygga dock och du har fått till en behaglig ljudbild, utan att jag kan hitta några nivåer som stör.
Hmmm.... Jag har tyvärr svårt att vara mer konstruktiv än detta tror jag.  Hoppas att det gav något litet iaf.

Gurano:

--- Citat från: EasyPeasy skrivet 10.01.2010, 15:25:16 ---Låter gott! Jag är lite av en mainstream-lyssnare så för mig är detta lite svårlyssnat då det inte är någon vanlig 4beats -melodi.. Minimalt med instrument, men ändå fullt av ljud. Man borde kanske hålla det så?
Bra mixat och sköna ljud, fortsätt jobba!  :)
//Easy

--- Slut citat ---
Du har nog rätt i att jag borde hålla det åt det minimala hållet, med sparsamt av instrument! Men jag kommer sannolikt göra stycket längre med något nytt parti

--- Citat från: Clemens skrivet 10.01.2010, 18:50:15 ---Passar riktigt bra som installationsmusik..annars..k anske lite för många strängar på din lyra?  :D  kunde kanske vara lite sparsammare spelat..men sitter ihop bra, och bra ljud gör att denna funkar!  :) /C

--- Slut citat ---
Hehe nä lyran är ännu inte fullsatt - kul att du gillar

--- Citat från: Kornstad skrivet 10.01.2010, 20:08:00 ---Det retar mig att ha en tråd så här bland de andra som jag inte kommenterat på.
Vet dock inte riktigt vad jag skall skriva då detta inte alls är min melodi.
Jag kan uppleva det som att det i vissa partier spelas lite "för mycket" eller hur jag skall säga.
Känner inte heller att jag riktigt hittar något tydligt tema som jag kan följa i låten, men det kanske är för att detta inte är min typ av musik.
Ljuden är snygga dock och du har fått till en behaglig ljudbild, utan att jag kan hitta några nivåer som stör.
Hmmm.... Jag har tyvärr svårt att vara mer konstruktiv än detta tror jag.  Hoppas att det gav något litet iaf.

--- Slut citat ---
Du ska ha en eloge i att du tar dig tid att lyssna och kommentera trots att det inte är din kopp te :)
Jag förstår vad du menar med att det spelas "för mycket" men jag tycker nog att det är lagom mycket enligt min smak ;)
Jag tror att om man lyssnar några gånger så blir temat tydligare - så är det ofta med denna typen av musik - så ge det några chanser till! (sedan kan du inte släppa temat  :D).

Tack alla för lyss å komment!
Gurano

MaxB:
Kul att du provar på olika saker i musikens värld.
Helt ok stycke. Tycker dock att det skulle vara lugnare "melodi" (färre toner) för att få mig att gilla och associera till länder i öster. Sköna ljud du har hittat också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion